Egyre népszerűbb Európában az internetes telefonálás
2008. július 4.
Egyre népszerűbb Európában az internetes telefonálás - derül ki az Eurobarometer friss felméréséből.
Eszerint az otthon internetkapcsolattal rendelkező EU-állampolgárok 22 százaléka használja az internetet telefonálásra is. Ez 5 százalékpontos emelkedés a fél évvel korábbi adathoz képest.
Az uniós átlagon belül azonban nagy a szóródás: a régi tagállamokban csak 18 százalék él ezzel a telefonálási módszerrel, az újakban 43 százalék. Ez a mutató Litvániában a legmagasabb (61 százalék), és Spanyolországban, valamint Portugáliában a legalacsonyabb (11 százalék). A magyar mutató 34 százalék.
A felmérésből az is kiderül, hogy az európai háztartások 24 százaléka immár kizárólag mobiltelefonnal telefonál. Ez az arány is jóval magasabb az új tagállamokban (39 százalék), mint a régiekben (20 százalék) - eltekintve Finnországtól (61 százalék) és Portugáliától (48 százalék). A rangsort a csehek vezetik (64 százalék), és a svédek, valamint a máltaiak zárják (3 százalék). A magyar mutató 50 százalék. Finnországban, Litvániában és Cipruson gyakorlatilag már nem létezik utcai telefonfülke.
Az európai háztartásoknak majdnem fele (49 százaléka) rendelkezik internet-hozzáféréssel, és az ilyen háztartások növekvő többségében (az összes háztartás 36 százalékában) szélessávú kapcsolat van. Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások növekvő arányban - 59 százalékban - ADSL-vonalon kapcsolódnak a világhálóhoz. Magyarországon csak 28 százalékos az internet penetráció, és 24 százalékos a szélessáv elterjedtsége. A magyar szélessávú előfizetések valamivel több mint fele nem ADSL-, hanem kábeles internetkapcsolat.
A kábelkapcsolat a tévé tekintetében is lényegesen nagyobb szerepet játszik Magyarországon (60 százalék), mint európai átlagban (33 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Elérhető a Google Voice az Apple telefonjára
- Visszavásárolnák a Skype-ot az alapítók
- Konzultáljunk: telefon-e a VoIP?
- Konzultáljunk: telefon-e a VoIP?
- Már OTP bankautomatáinál is tölthető a NeoPhone-kártya
- Avaya: új fejlesztések IP telefonos megoldásokhoz
- A cégvezetők TOP 4 "dedós" kérdései a távközlésről
- VoIP, 21-es hívószámmal
- Macrogate: "netszerű" telefonálás 11 féle Nokia mobillal
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ