Erősíti a bizalmat a betartott szerződés

3 / 4 oldal

Ritka a szerződéses partnereinek teljesítményétől függetlenül sikeresen működő üzleti vállalkozás. A partnerek által nyújtott szolgáltatások, a végzett munka minősége közvetlenül hat a vállalatok eredményességére, megítélésére.



A CRC-programok elsődleges feladata Uden szerint nem a tűzoltás. Mégsem ritka, hogy a segítségükkel egy-egy vitás kérdésben olyan téves követelések, vagy a legjobb szándék ellenére is hiányos teljesítések szűrhetők ki, amelyek tisztázására a felek amúgy hajlandóak lennének akár bíróság elé is vonulni. A szerződő partnerek – ha valóban csak valamilyen, a szerződésből eredő félreértésről van szó - nemcsak a felesleges, költséges, és mindkét fél számára kényelmetlen pereskedéstől menthetik meg magukat, hanem a nézeteltérés lezárásával az együttműködésüket is ugyanott folytathatják. Vagyis nem kell például új, minden szempontból megfelelő üzleti partner után sem kutatniuk – ami szintén növelné a kockázataikat.
A „félreértések” forrását jellemzően a szerződések nem megfelelően tisztázott rendelkezései adják. Ezért fontos a szerződések szövegeinek egyszerűsége, áttekinthetősége törekedjenek, a szerződésben foglaltak megvalósulásának pontos, egyértelmű kontroll-faktorokhoz kötése. Vagyis a feladatokon túl egyértelműnek kell lennie annak is, hogyan mutatható be, illetve ellenőrizhető a későbbiekben a munka elvégzése.
Az ehhez készülő megfelelő dokumentációnak a partnerek marketing-kiadásain túl érdemes például arra is kitérnie, hogy a licencben legyártott termékek mindegyike után rendben fizetettek-e a licencdíjak. A termelési, gyártási adatok és a megadott mennyiségek után fizetett díjak vizsgálata, a szerződésekbe épített kontrollok áttekintése egy alapvetően audit-jellegű feladat, amit mind több cég bíz külső szakértőre. Az aktuális piaci trendek és naprakész információk alapján ugyanis további következtetések vonhatóak le a közölt adatok helytállóságára vonatkozóan, mondta Uden. Hozzátette: Az outsourcing esetében a szolgáltatás minőségét és a beépített kontroll-tényezők hatékonyságát is meg kell vizsgálni, valamint hogy például kiszervezett IT-szolgáltatások keretgében elvégzett munka mindenben megfelel-e a szerződésben rögzítetteknek. A gyakorlati vizsgálódáshoz adott esetben helyszíni szemle, egyfajta „próbavásárlás”, és átfogó piaci áttekintés is hozzátartozhat.
 

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció