ErƑsĂ­ti a bizalmat a betartott szerzƑdĂ©s

2 / 4 oldal

Ritka a szerzƑdéses partnereinek teljesítményétƑl függetlenül sikeresen mƱködƑ üzleti vállalkozás. A partnerek által nyújtott szolgáltatások, a végzett munka minƑsége közvetlenül hat a vállalatok eredményességére, megítélésére.



JelentƑs értékƱ ügyletekrƑl lévén szó, a cégek sok bosszúságtól és komoly, sokszor fel sem becsült veszteségektƑl kímélhetik meg magukat azzal, hogy már a szerzƑdések megkötése elƑtt felmérik a kontraktusban rejlƑ kockázataikat. Az úgynevezett CRC (SzerzƑdéses Kockázat- és MegfelelƑség)-programok alkalmazásával azonban nemcsak ebben a korai fázisban, hanem a már megkötött szerzƑdéseknél is van mód azok azonosítására és behatárolására. Ehhez a gyakran feleslegesen túlbonyolított szerzƑdéseknél szükség lehet egy harmadik fél objektív, tisztázó értelmezésére, a megállapodásban szereplƑ feladatok és vállalások egyértelmƱsítésére. Mindez nemcsak a szerzƑdéses partnerek közötti együttmƱködés javításához járul hozzá, hanem az amúgy kiegyensúlyozott partneri viszony fenntartásának is a záloga lehet.

A Deloitte üzletágigazgatója kiemelte, fontos a világos kommunikáció, a cégekkel szerzƑdésben álló partnerek nyílt tájékoztatása, az alkalmazott program céljainak megismertetése. Ugyanis általában mindkét fél tart valamennyire attól, hogy egy külsƑ szakértƑ is bepillantson szerzƑdéseikbe. Fontos meggyƑzni Ƒket tehát arról, hogy a CRC-program célja nem a hibakeresés, vagy minden áron valamilyen visszásság feltárása, hanem éppen a gördülékeny üzleti együttmƱködés kialakítása - a hibák hatékony kiküszöbölésével.
 

 
 
 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł