Ritka a szerződéses partnereinek teljesítményétől függetlenül sikeresen működő üzleti vállalkozás. A partnerek által nyújtott szolgáltatások, a végzett munka minősége közvetlenül hat a vállalatok eredményességére, megítélésére.
Jelentős értékű ügyletekről lévén szó, a cégek sok bosszúságtól és komoly, sokszor fel sem becsült veszteségektől kímélhetik meg magukat azzal, hogy már a szerződések megkötése előtt felmérik a kontraktusban rejlő kockázataikat. Az úgynevezett CRC (Szerződéses Kockázat- és Megfelelőség)-programok alkalmazásával azonban nemcsak ebben a korai fázisban, hanem a már megkötött szerződéseknél is van mód azok azonosítására és behatárolására. Ehhez a gyakran feleslegesen túlbonyolított szerződéseknél szükség lehet egy harmadik fél objektív, tisztázó értelmezésére, a megállapodásban szereplő feladatok és vállalások egyértelműsítésére. Mindez nemcsak a szerződéses partnerek közötti együttműködés javításához járul hozzá, hanem az amúgy kiegyensúlyozott partneri viszony fenntartásának is a záloga lehet.
A Deloitte üzletágigazgatója kiemelte, fontos a világos kommunikáció, a cégekkel szerződésben álló partnerek nyílt tájékoztatása, az alkalmazott program céljainak megismertetése. Ugyanis általában mindkét fél tart valamennyire attól, hogy egy külső szakértő is bepillantson szerződéseikbe. Fontos meggyőzni őket tehát arról, hogy a CRC-program célja nem a hibakeresés, vagy minden áron valamilyen visszásság feltárása, hanem éppen a gördülékeny üzleti együttműködés kialakítása - a hibák hatékony kiküszöbölésével.