Ritka a szerzĆdéses partnereinek teljesítményétĆl függetlenül sikeresen mƱködĆ üzleti vállalkozás. A partnerek által nyújtott szolgáltatások, a végzett munka minĆsége közvetlenül hat a vállalatok eredményességére, megítélésére.
JelentĆs értékƱ ügyletekrĆl lévén szó, a cégek sok bosszúságtól és komoly, sokszor fel sem becsült veszteségektĆl kímélhetik meg magukat azzal, hogy már a szerzĆdések megkötése elĆtt felmérik a kontraktusban rejlĆ kockázataikat. Az úgynevezett CRC (SzerzĆdéses Kockázat- és MegfelelĆség)-programok alkalmazásával azonban nemcsak ebben a korai fázisban, hanem a már megkötött szerzĆdéseknél is van mód azok azonosítására és behatárolására. Ehhez a gyakran feleslegesen túlbonyolított szerzĆdéseknél szükség lehet egy harmadik fél objektív, tisztázó értelmezésére, a megállapodásban szereplĆ feladatok és vállalások egyértelmƱsítésére. Mindez nemcsak a szerzĆdéses partnerek közötti együttmƱködés javításához járul hozzá, hanem az amúgy kiegyensúlyozott partneri viszony fenntartásának is a záloga lehet.
A Deloitte üzletágigazgatója kiemelte, fontos a világos kommunikáció, a cégekkel szerzĆdésben álló partnerek nyílt tájékoztatása, az alkalmazott program céljainak megismertetése. Ugyanis általában mindkét fél tart valamennyire attól, hogy egy külsĆ szakértĆ is bepillantson szerzĆdéseikbe. Fontos meggyĆzni Ćket tehát arról, hogy a CRC-program célja nem a hibakeresés, vagy minden áron valamilyen visszásság feltárása, hanem éppen a gördülékeny üzleti együttmƱködés kialakítása - a hibák hatékony kiküszöbölésével.