Szállítóválasztási szempontok
Az e-kereskedőnek a bolt filozófiájához, stratégiájához igazítottan kell a külső vagy belső szállítás melletti döntést mérlegelnie, illetve megítélnie, igényel-e kínálata speciális igényekre reagálni képes szolgáltatót. A külső és a belső közötti döntésnél a költség mellett fontos szempont a szolgáltatás minősége. A vevő számára, mivel internetes boltból vásárol, nem válik külön az e-bolt és a szállító, de ez utóbbi jelenti a személyes kapcsolatot, így a terméken túl rajta keresztül alkot véleményt a boltról. Ezért fontos, hogy a logisztikus – s ha az szállítókkal dolgozik, akkor azoktól is elvárva – ne csak megértse, de azonosulni is tudjon a szállító értékesítési filozófiájával, kultúrájával (már ha van neki).
A kiszervezett logisztika a kereskedő és a szállító közti bizalmi viszonyt feltételez, ezért a nagy piaci verseny ellenére ritka, de nem kizárt az e-boltos döntését követő szállítócsere. Saját szállítási flottát csak az azt minden szempontból kihasználni, a szállítást optimalizálni képes e-kereskedőnek célszerű fenntartani, a jól funkcionáló e-boltok többsége ezért erre szakosodott céget választ. Akad persze ellenpélda is. Ilyen a hagyományos bolthálózata mellett az interneten élelmiszert és háztartási vegyi árut is kínáló G’Roby. Mivel kiegészítő szolgáltatásként vásárlói élményt kívánnak nyújtani, a logisztikát működési rendszerük szerves részének tekintik, így folyamataik egészét uralhatják.