Konferencián túl
Már konferencián kívül, az e-bolt piacán tapasztalt néhány anomáliára rákérdezve, Bőgel Györgytől többek között arra vártunk választ, mit tud tenni a SZEK az „építs könnyen, gyorsan webáruházat” szoftverek értékesítőinek szorgosságát mutatva mindinkább burjánzó e-kereskedelem piacának tisztulásáért. Az új piacra lépők között vannak szélhámosok és „tudatlanok”, a szabályokkal, a betartásuk hiányának negatív marketingértékével nem, vagy csak alig tisztában levők is, hangzott a válasz. Az elnök mégis úgy látja, a 80/20-as szabály itt is érvényesül, a forgalom nagyobb hányadát a boltok 20 százaléka bonyolítja, mely utóbbiak a már bizonyított, stabil és bővülő vevőkörű e-boltok, vagyis tisztul a piac. A SZEK feladatai közé tartozik a felvilágosítás, a kezdők helyes irányba terelése, hogy meglegyen az esélyük a fennmaradásra. S mivel a piac tisztulását kulcsfeladatuknak tartják, körvonalazódik egyfajta minősítési, védjegyrendszer létrejötte is. Mivel ennek minősítési szerepet szánnak, előkészítése alapos és körültekintő munkát igényel. Addig is a már évek óta az e-kereskedők megmérettetését szolgáló versenyek tölthetik be ezt a szerepet. A versengő e-boltok mások számára is mintaként szolgálnak, míg a zsűriben részt vevő szakértők időről időre megvitatják, milyen kritériumoknak kell – a piac igényeit, a szabályokat stb. figyelembe véve – megfelelniük.
A leginkább és legkevésbé preferált fizetési formákra vonatkozó kérdésre a SZEK elnöke nem tudott jelentős változásról beszámolni. Annak ellenére, hogy a kiskereskedelemben terjed a hitelkártyás fizetés, az e-boltok ügyfélkörére, ahogy a mobil-, a banki átutalásos vagy az e-fizetés, ez sem jellemző.
A hazai e-kereskedelem mai kihívásaira rákérdezve Bőgel a szaporodó kiskereskedelmi láncokat és a növekvő plázasűrűséget említette. Mivel ezek vidéken is burjánzanak, vagyis mind több ember számára elérhetők, az e-kereskedelem aránya a hagyományoshoz képest nem fogja megközelíteni a földrajzi adottságaiknál fogva egymástól nagy távolságban lévő lakott vidékek miatt mind nagyobb teret nyerő ausztrál, amerikai vagy skandináv e-üzletekét. Még akkor sem, ha az e-üzletek nem ismernek határokat.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Biztonsági szakértő híresség a Hacktivityn
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia