Informatikaoktatók - nehéz helyzetben

4/ 4 oldal

Bonyolult a felsőoktatásban informatikát oktatók helyzete. A megoldásban az ICT-cégek szerepvállalásának is része lehet, de ennek formái még képlékenyek. Vannak kedvező előjelek, ám mintha témában érintettek nem mindegyike tartaná fontosnak a hallgatók elhelyezkedési esélyeinek növelését.


Utóhang

Az információtechnológiai és gazdasági képzésekben részt vevő hallgatókat érintő, az oktatókkal összefüggő megoldatlan problémák a bolognai rendszerre való áttérés egyik fontos céljának, a „piacképes” szakemberek képzésének teljesítését is megnehezítik. Ugyanis ma az, hogy egy tanszék mennyi és melyik cég szoftverét tudja tantárgyi gyakorlatába beilleszteni, nem elsősorban az informatikai céges kapcsolatok, sokkal inkább a tanszékek erre nyitott, befogadó oktatói kapacitásának függvénye. Így állhat elő, hogy hiába ad meg egy vállalat ehhez minden támogatást, ha nincs oktatói fogadókészség, -képesség, hoppon marad. Ami később jelentkező esetleges piaci veszteségén túl a hallgatók szakmai kompetenciájára is kihat, akiknek, ha kurrens technológiáról, alkalmazásról van szó, akár elhelyezkedési esélyeik is sérülhetnek.

(A következőkben a cégek és az intézmények együttműködésével, a támogatások konkrét formáival, a kapcsolatépítés körüli problémákkal és a jelenlegi szintről való továbblépés lehetőségével foglalkozunk.)

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció