Bonyolult a felsőoktatásban informatikát oktatók helyzete. A megoldásban az ICT-cégek szerepvállalásának is része lehet, de ennek formái még képlékenyek. Vannak kedvező előjelek, ám mintha témában érintettek nem mindegyike tartaná fontosnak a hallgatók elhelyezkedési esélyeinek növelését.
Utóhang
Az információtechnológiai és gazdasági képzésekben részt vevő hallgatókat érintő, az oktatókkal összefüggő megoldatlan problémák a bolognai rendszerre való áttérés egyik fontos céljának, a „piacképes” szakemberek képzésének teljesítését is megnehezítik. Ugyanis ma az, hogy egy tanszék mennyi és melyik cég szoftverét tudja tantárgyi gyakorlatába beilleszteni, nem elsősorban az informatikai céges kapcsolatok, sokkal inkább a tanszékek erre nyitott, befogadó oktatói kapacitásának függvénye. Így állhat elő, hogy hiába ad meg egy vállalat ehhez minden támogatást, ha nincs oktatói fogadókészség, -képesség, hoppon marad. Ami később jelentkező esetleges piaci veszteségén túl a hallgatók szakmai kompetenciájára is kihat, akiknek, ha kurrens technológiáról, alkalmazásról van szó, akár elhelyezkedési esélyeik is sérülhetnek.
(A következőkben a cégek és az intézmények együttműködésével, a támogatások konkrét formáival, a kapcsolatépítés körüli problémákkal és a jelenlegi szintről való továbblépés lehetőségével foglalkozunk.)
Kapcsolódó cikkek
- Felsőoktatási dialógus a Magyar Telekom kezdeményezésére
- A diákok több mint egyharmada e-felvételizett az idén
- Új informatikai képzési program a Debreceni Egyetemen
- Ez nem jótékonyság, ez üzlet
- Ez nem jótékonyság, ez üzlet
- Kamatozó kapcsolatok
- Megállapodtak az Elektronikus Információ Szolgáltatás program finanszírozásáról
- Szoftverek a hazai felsőoktatásban
- Informatika a felsőoktatásban - lépéstartási dilemmák
- Modern infokommunikációs termek a BGF Zalaegerszegi Intézetében