Hazai IT-álláspiaci körkép (4. rész)

Kereslet-kínálat - hol hibádzik?

5 / 6 oldal

Informatikai álláspiaci összeállításunk korábbi fejezeteiből kiderült, mit vár el a munkaadói oldal az IT-állásokra pályázóktól. A hiány- és dömpingszakmákról is esett szó, ám arról még nem, mit kínálnak a cégek elvárásaik ellenében.


Nincsenek pariban


Minden változás ellenére nem értük még el – és sovány vigaszként hozzátehetjük, a nálunk fejlettebb országok sem –, hogy fedjék egymást a munkaadói és munkavállalói elvárások. Buda Szabolcs egy 2006-os USA-beli felmérésre hivatkozik, amely szerint a cég által kínált képzési lehetőségeket a HR-igazgatók 41, míg a munkavállalók 64 százaléka tartotta fontosnak. Ez utóbbiak az első helyre – az előzővel összhangban – tudásuk bővítését, munkaerő-piaci értékük növelését sorolták. Vagyis a munkavállalók a fejlődéshez, továbblépéshez kínált lehetőségeket másfélszer nagyobb arányban érezték fontosabbnak munkahelyválasztásnál, mint a munkaadók. Ez a korábbiakhoz képest olyan mértékű változás, amelyet a versenyképességüket megőrizni szándékozó vállalatok nem hagyhatnak figyelmen kívül. A Jobpilot ügyvezető igazgatója úgy gondolja, hogy bár nem tud ilyen irányú hazai kutatásról, ám globális trendről lévén szó, ez minden fejlettebb országra, így némi arányeltolódással Magyarországra is igaz. Ugyancsak az említett felmérés szerint a HR-vezetők szerint a „csapatkompatibilitás”, a beilleszkedési képesség a legkevésbé fontos, míg az álláskeresők 67 százaléka szerint ez is lényeges szempont.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció