Ügyfél az egész világ (2. rész)

Operatív CRM - piaci szereplők

4/ 4 oldal

CRM-mel összefüggő cikksorozatunk második részében a gyártók hazai képviselőitől korábban elhangzottak kiegészítéseként most az egyes piaci szereplőket, illetve azok termékeit érintő, az elmúlt néhány évben végbement legjellemzőbb változásokat foglaltuk össze. S hogy a nagyágyúk mellett a kisebb, hazánkban is képviselt gyártókkal, illetve a magyar fejlesztésekkel szemben se legyünk mostohák, röviden ezek főbb ismérveire is kitérünk. Ahol a gyártók, forgalmazók erre nyitottak voltak, ott a témával összefüggésben készült, a termékeket összegző tabellában azok jellemzőit is feltüntettük.


Itthon forgalmazott további CRM-megoldások

Az élvonalbeli gyártók megoldásain túl jelentős számú, különböző „fajsúlyú” külföldi és hazai fejlesztésű CRM-rendszer közül válogathatnak a változatos igényekkel és pénzügyi keretekkel bíró potenciális ügyfelek. A dobozos, könnyen installálható megoldásoktól a gazdag funkciókínálatú termékekig széles a skála, és akkor még nem számoltunk azzal, hogy néhány CRM-nek tulajdonított feladatra a portál-, workflow- és csoportmunka-megoldások is alkalmasak, erre még cikksorozatunk későbbi, rendszerválasztási szokásokkal, szállítói és ügyféloldali projekttapasztalatokkal foglalkozó részében részletesebben kitérünk. Reméljük, folyamatosan bővülő CRM-terméktáblázatunkban a forgalmazott CRM-rendszerek főbb tulajdonságai olvasóink számára is megismerhetők lesznek, így itt a már megismerteken túl csak néhány gyártóra, illetve megoldásra hívjuk fel a figyelmet.

A kis- és középvállalkozások számára ideális CRM-rendszerként hirdetett, a német CRM-piac vezető gyártójának terméke, a CAS GenesisWorld több hazai cég, így a Kulcs-Soft és az FSC Consulting kínálatában is megtalálható. A vállalaton belüli munkaszervezéshez, a munkatársak eredményesebb motiválásához, a vállalat dokumentumainak rendezett kezeléséhez, a kimenő, bejövő e-mailek és telefonhívások kezeléséhez – az elmulasztottakat is beleértve – segítséget kínáló megoldás hazai térnyerése még várat magára, de mivel ez az itthon ismertebb rendszerekre is igaz, nem biztos, hogy hátrányt jelent forgalmazóinak.

Az R & R Software Zrt. saját és más ERP-gyártók rendszereivel is integrálható ügyfélkapcsolat-kezelési megoldásai a FusionR termékcsalád részei. CRM-alkalmazásaik a webes technológiai környezetek lehetőségeinek hasznosításával teszik lehetővé a központi rendszerek kiterjesztését a vállalati ügyfelek irányába. A folyamatosan bővülő termékek széles operatív-CRM-funkcionalitást fednek le, az értékesítési és az ügyfélszolgálati folyamatoktól a területi képviselők támogatásáig, az informatív és kereskedelmi B2B-portálokat is beleértve. A FusionR SFA a kereskedelmi munkatársak mobileszközökön megvalósított mindennapi munkavégzésére és operatív ügyfélkapcsolati feladataira összpontosít, lehetővé téve tevékenységeik megfelelő központi kontrollját, az általuk rögzített adatok analitikus elemzését is biztosítva.

A salesforce.com CRM-et már cikksorozatunk első részében is említettük. Az Egyesült Államokban komoly sikereket elért on-damand szolgáltató hazai partnere, az i-Motion a szolgáltatásmodell előnyeit ecsetelve igyekszik itthon is mind több ügyfelet maga, illetve a salesforce.com kínálata mellé állítani. A cég on-demand CRM-alkalmazásai lehetővé teszik az ügyfelek számára a teljes értékesítési-, marketing-, ügyféltámogatási- és partnermenedzsment-folyamatok lefedését. A salesforce.com mindenütt a világon együttműködő partnerekkel igyekszik kínálatát bővíteni. A CODA például salesforce.com-ra fejlesztett komplett pénzügyi megoldást készít. A fejlesztés első, 2008 májusában lezajlott fázisa a számlázás és készpénzkezelés folyamatának támogatását célozza. A termék a salesforce.com-hoz integrálva már az ügyfelek számára is elérhető, elsőként Angliában és Amerikában. A következő fázis egy főkönyvi modul fejlesztése, amelyet harmadikként idővel a beszerzések kezelése követ. Idehaza az i-Motion a FreeSofttal állapodott meg az irodai alkalmazásokat vezeték nélküli internetelérésre képes kéziszámítógépeken és mobiltelefonokon is elérhetővé tevő ún. PIM (Personal Information Management) és az értékesítési képviselők munkáját támogató SFA (Sales Force Automation) alkalmazás együttes fejlesztéséről és értékesítéséről.

Saját fejlesztésű, átlátható ügyfélkapcsolatot, egyszerűsödő munkafolyamatokat ígérő megoldást kínál – többek között az Iroda++ rendszeréhez integrálva – a Revolution Zrt., és ügyfélnyilvántartásra, ügykövetésre, dokumentum- és ügyfélkapcsolat-kezelésre PS CRM néven a PannonSet is. A BaraComp CRM Szervizrendszere – ebben a kategóriában ritka kivételként – az értékesítés mellett a szervizfolyamatokat is támogatja, mindkét terület információinak online követése, közös tudásbázis, zárt rendszerű munkaidő-elszámolás, befolyásolhatatlan gépi munkalap ígéretével.

A felsorolás persze nem teljes, hiszen ma már a CRM-tevékenység támogatására is léteznek nyílt forráskódú megoldások, amelyek esetében talán a megfelelő supportpartner kiválasztása a legkritikusabb pont. S számtalan program támogat részfunkciókat, felderítésükben az internetes keresők segíthetnek.

Együttműködések


Mint minden területen, az operatív-CRM-forgalmazók esetében is gyakoriak az – elsősorban a kapcsolódó termékekkel, szolgáltatásokkal összefüggő – együttműködések. A CRM esetében legkézenfekvőbbek a callcenter-integrációk kapcsán kialakulók. A gyártók gyakori partnere az Avaya, de a Siemens és a Cisco is készít a legjelentősebb rendszerek irányába konnektorokat. S persze az önálló CRM-megoldások gyártói is igyekeznek a piacvezető ERP- és analitikus CRM-rendszerek (BI) gyártóinak megoldásaihoz minősített standard kapcsolatokat kialakítani.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció