A katasztrófa utáni helyreállítási stratégia újragondolása
Az automatizált folyamatokkal működő, másodlagos telephelyek hatékonyak és korszerűek
2008. február 24.
A nagyvállalati számítástechnikában évtizedek óta léteznek az üzletmenet folytonosságát és a katasztrófa utáni helyreállítást szolgáló másodlagos telephelyek, de fontosságuk csak a közelmúltban került a címoldalra.
Második stratégia: A helyreállítási folyamatok automatizálása
A legtöbb szervezetnél a rendszer-helyreállítás kézzel történik. A hibák megtalálása és kijavítása gyakran időt rabló hibakereséssel jár. Ezután a rendszergazdáknak a szerverek újraindításával, a szoftverek telepítésével, az adatok feltöltésével, a szoftverek elindításával és konfigurálásával, valamint a felhasználóknak a másodlagos kiszolgáló helyhez történő csatlakoztatásával lépésről-lépésre helyre kell hozniuk az infrastruktúrát. A rendszergazdákra nagy nyomás nehezedik az idő múlása, a nyereség és a vevők bizalmának elveszése miatt, és nő az emberi hiba lehetősége.
Az önműködő megoldás, például a nagy rendelkezésre állást biztosító fürtözés a hagyományos, kézi helyreállításhoz képest a kieső idő nagy részét kiküszöböli. Ha az elsődleges adatközpont rendszere meghibásodik, a szoftver önműködően újra tudja indítani az alkalmazást egy másik szerveren. A rendszergazda szöveges üzenetben vagy e-mailben értesül az eseményről, és bármikor beletekinthet a problémákba. Az üzletmenet folyamatosságának fenntartásához szükséges tevékenységek sorát azonban a szoftver kezeli, így az informatikai személyzetnek kevesebb munka hárul.
Ha a katasztrófa az egész adatközpont megbénulásával fenyeget, az önműködő megoldás ki tudja védeni az emberi hibát és a létfontosságú alkalmazásoknak a másodlagos helyre történő áthelyezésével csökkenteni képes a kiesést. Az átkapcsolást végző megoldás határozza meg, hogy az alkalmazásnak a működés folytatásához mely adatok másolata szükséges. Utána egyetlen kattintással elindul az alkalmazást újraindító és a felhasználókat a másodlagos helyhez átkapcsoló, önműködő folyamat.
Az önműködő átkapcsolás azt a sok katasztrófa utáni helyreállítási tervben megtalálható, közös gyenge pontot is kivédi, ami annak a feltételezéséből ered, hogy a kulcsfontosságú személyek képesek bejutni az adatközpontba, és ott kézzel újra tudják indítani az alkalmazásokat. Ha az alkalmazottak elérhetetlenek, annak az üzletmenet folytonossága látja a kárát. Az automatizálás segít az ilyen rendszerhiba kivédésében.