A katasztrófa utáni helyreállítási stratégia újragondolása
Az automatizált folyamatokkal működő, másodlagos telephelyek hatékonyak és korszerűek
2008. február 24.
A nagyvállalati számítástechnikában évtizedek óta léteznek az üzletmenet folytonosságát és a katasztrófa utáni helyreállítást szolgáló másodlagos telephelyek, de fontosságuk csak a közelmúltban került a címoldalra.
Első stratégia: Gyorsabb problémamegoldás
Az időben történő, katasztrófa utáni helyreállítás egyik fő problémája mindig is az informatikai személyzet késedelmes riasztása és a késedelmes diagnosztizálás volt. A fejlett fürtöző eljárások értesítési és jelentéskészítési lehetőségei pontosan megmutatják a kimaradást, és azonnal értesítik a rendszergazdát a hibáról. A fürtözési eljárás ezután rögtön cselekszik, elindítja a másodlagos adatközpontban az alkalmazásokat és átkapcsolja oda a felhasználókat.
A rendszergazdák ezután a konfigurációkezelő eszközök segítségével diagnosztizálhatják a leállás okát, például egy másik rendszergazda általi változtatást. Az eszközök ki tudják jelezni a változás mibenlétét és időpontját, így felgyorsítják a hiba azonosítását és kijavítását. Ha a változtatást visszavonták, helyre lehet állítani a szokványos működési környezetet. A konfigurációkezelő eszközökkel az adatközpont rendszergazdái biztosak lehetnek abban, hogy a rendszerek a jövőben megakadályozzák a hasonló kieséseket.