A katasztrófa utáni helyreállítási stratégia újragondolása
Az automatizált folyamatokkal működő, másodlagos telephelyek hatékonyak és korszerűek
2008. február 24.
A nagyvállalati számítástechnikában évtizedek óta léteznek az üzletmenet folytonosságát és a katasztrófa utáni helyreállítást szolgáló másodlagos telephelyek, de fontosságuk csak a közelmúltban került a címoldalra.
A másodlagos helyek lehetővé teszik a katasztrófa utáni gazdaságos helyreállítást
A Katrina hurrikán 2005. augusztusában mind a vállalati vezetőket, mind az informatika felelőseit megdöbbentette. Ez a természeti katasztrófa súlyos csapást mért az USA déli államainak informatikai struktúrájára és hálózati rendszereire, jószerével rendet vágott számos szervezet elsődleges és tartalék informatikai rendszerei között.
A számos várost érintő, nagymérvű zavar rámutatott az üzletmenet folytonosságát biztosító, az elsődleges adatközpontot sújtó katasztrófától kellő távolságban levő, és így érintetlenül maradó másodlagos adatközpontokat magukban foglaló, átfogó tervek szükségességére. Sok informatikai szervezetnél azonban úgy vélik, hogy a másodlagos adatközpontok költségesek, és a nagyvállalatok kivételével megvalósíthatatlanok.
Ma már léteznek olyan új módszerek, amelyek a természeti és ember által előidézett katasztrófák után hátrahagyott káosz és pusztulás közepette segítik a vállalatokat az üzletmenet folytonosságának helyreállításában. Ez a katasztrófa utáni helyreállítási stratégia a helyi, már működő, nagy rendelkezésre állást biztosító megoldás kibővítése is lehet. Arra is használható (és az informatikai vezetők a nagy rendelkezésre állást és a katasztrófa utáni helyreállítást biztosító tervek kidolgozásánál ritkán gondolnak erre), hogy a felhasználói hibák okozta kieséseket csökkentsék. Önműködő megoldások léteznek a konfigurációkezelésre, a fürtözésre, a rendszertelepítésre és a szervervirtualizációra. Ezáltal a másodlagos adatközpontok korszerűen és gazdaságosan működhetnek. A baj bekövetkeztekor önműködően átkapcsoló és helyreállító funkciók mellett a rendszer rendelkezésre állására vonatkozó szigorú követelmények betartásában ugyanezek az eszközök segítik az állásidő minimalizálására törekvő rendszergazdákat.
Az alábbi öt stratégia segítségére lehet a vállalati informatikai szervezeteknek a mindennapi üzemeltetés során a rendszer elérhetőségét maximalizáló, nagy rendelkezésre állást biztosító és katasztrófa esetére szolgáló stratégia bevezetésében.