Az adatközpontok munkaerő-ellátási problémái szerteágazóak, és világszerte jelen vannak a válaszadóknál. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók nyolcvanegy százaléka nehezen talál megfelelően képzett jelentkezőket,
· hatvannyolc százalékuk szerint nehéz feladat a személyzet biztosítása, mivel túl bonyolult az adatközpontok kezelése,
· hatvan százalékuk úgy véli, hogy a személyzet jártassága szűkös,
· ötvenhét százalékuk szerint az alkalmazottak jártassága nem üti meg az általuk elvárt mértéket.
A fókuszcsoportok megjegyzései arra utalnak, hogy a jártasságok terén mutatkozó problémákat jelzi az üzleti ügyeket és azoknak az informatika általi érintettségét jobban értő alkalmazottak iránti igény. Az alvállalkozók bevonása járható útnak bizonyult néhány, főleg az Egyesült Államokon kívüli válaszadónál, mivel így a szervezetek a stratégiai kezdeményezésekre összpontosíthatnak. A kutatás eredményei szerint
· az Egyesült Államokon kívüli válaszadók hetvenöt százaléka mérlegeli a szolgáltatásként nyújtott tárolás lehetőségét,
· az egyesült államokbeli válaszadók ötvennyolc százaléka mérlegeli az ilyen ajánlatokat,
· a válaszadók átlagosan 3,3 feladatot bíznak külső vállalkozókra. Leginkább a szerverek fenntartásával és a mentésekkel teszik ezt.