Bill Gates levele az "egységes kommunikációról"

2 / 4 oldal

A Microsoft a héten bejelentette, hogy egységes kommunikációs szoftvere mostantól az egész világon elérhető. Ez a bejelentés a munkahelyi kommunikáció gördülékenyebbé tételének első lépése, hiszen az új szoftver segítségével az átlagos vállalati VoIP rendszerek költsége a felére csökkenthető. Az esemény alkalmával Bill Gates  ún. vezetői levelet intézett a felhasználók és partnerek széles köréhez, amelyben beszámol arról, hol tart most a Microsoft egységes kommunikációról alkotott jövőképének megvalósításában. Levelében kitér arra is, hogy  a hardveres, szoftveres és hálózati fejlesztések miként járulnak hozzá az áttörő jelentőségű kommunikációtechnológiai újítások megvalósításához.



A helyzetet főként az teszi nagyon bonyolulttá, hogy a kommunikáció továbbra is eszközökhöz kötött. Az irodában például egy adott számon hívható munkahelyi telefont használunk. Aztán megkérjük partnereinket, hogy az irodán kívüli mobilon hívjanak minket vissza, hazaérve pedig az otthoni számunkon vagyunk elérhetőek. Külön azonosítót és jelszót használunk az otthoni és munkahelyi e-mail postafiókjainkhoz és az azonnali üzenetküldéshez.

Mindez már a közeljövőben meg fog változni. Ahogy, az azonnali üzenetátvitelnek és a videokonferenciáknak köszönhetően a kommunikáció és a szórakozás egyre nagyobb arányban zajlik az interneten és e-mailen keresztül, és általánossá válik a VoIP (Voice over Internet Protocol), az IPTV (Internet Protocol Television) és más protokollok használata, a szoftveralapú innovációk új hulláma indul el, amely el fogja törölni a határokat a jelenleg napi szinten használt különféle kommunikációs módok között. Hamarosan mindenki egyetlen, az emberi érintkezés összes területét lefedő azonosítóval rendelkezik majd, és szabadon változtathatja beszélgetés közben a hangalapú, a szöveges és a videokommunikációt, vagy éppen az eszközöket, ahogy azt a helyszín vagy az információmegosztás jellege igényli. A felhasználó jobban szabályozhatja majd, ki és hogyan tudja elérni: ha éppen elfoglalt, az eszközén futó szoftver a végzett tevékenység jellege és a hívó személye alapján el tudja dönteni, hogy zavarhatja-e a hívással.

A kommunikáció és a különféle eszközökön zajló, információ-megosztást integráló technológiák változását jól példázza a videojátékok fejlődése. Az Xbox 360 online szórakoztató és játékhálózatán, az Xbox Live-on a felhasználók távoli barátaikkal is játszhatnak. Eközben pedig a kommunikációs lehetőségek széles tárházát vehetik igénybe a videochattől és az azonnali üzenetküldéstől kezdve a szöveges, hangalapú és képi üzenetekig, úgy, hogy minden kommunikációs opció tökéletesen beépül a videojátékos élménybe. A jelenleg több mint 7 millió előfizetővel működő Xbox Live gyors ütemben alakítja át a különféle szórakozási formák elérését. Felhasználói valós időben, térbeli korlátok nélkül oszthatják meg egymással élményeiket.

Ám ez csupán a kezdet. Nemrég vezettük be a Games for Windows – Live megoldást, amely a PC-jükön játszó felhasználók millióit kapcsolja össze az Xbox 360 játékosokkal. Ily módon a Windows és az Xbox 360 videojátékok használói anélkül versenyezhetnek és kommunikálhatnak egymással, hogy ebben eszközük bármilyen módon korlátozná őket.

A fiatalok – illetve a legújabb digitális kommunikációs eszközöket ismerő bármely felhasználó – kommunikációs elvárásai megváltoztatják az üzleti gyakorlatot. Számukra a vezetékes telefon olyan őskövület, amely nélkülözi a mobil eszközöknél megszokott rugalmasságot és képességeket. Az SMS-en felnőtt nemzedék a napi üzleti kommunikációban is elfogadott módszerré teszi az azonnali üzenetátvitelt. Az ad hoc virtuális közösségekben való részvételhez szokott felhasználó olyan eszközöket igényel, amelyek támogatják a virtuális munkacsoportok létrehozását. Mivel ezen felhasználók számára az online információgyűjtés és -tárolás a mindennapi élet része, csoportszintű webhelyeken, wikikben vagy más digitális felületeken szeretik létrehozni és megosztani az információkat.

Ezek az elvárások pedig a vállalatokat is új kommunikációs stratégiák és technológiák bevezetésére ösztönzik. Akik már elindultak az úton, máris sokféle előnyt tapasztalnak, többek között a költségek számottevő csökkenése és a hatékonyság jelentős javulása terén. A Microsoftnál például Exchange Server 2007 Egységes Üzenetküldési megoldásra cseréltük régi hangposta-rendszerünket, és ezzel a lépéssel évente 5 millió dollárt takarítunk meg a karbantartási és a hardverköltségeken. Ami pedig még ennél is fontosabb: az Exchange Server 2007 egyik szolgáltatása támogatja a hagyományos telefonos infrastruktúra és a VoIP integrálását a vállalati üzenet-átvitellel, valamint a naptár- és címtárkezeléssel. A telefonos kommunikáció és az üzenetátvitel konvergenciája pedig fokozza a dolgozói munka hatékonyságát, és mérsékli az informatikusok leterheltségét.
 

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció