Eredmények és kétségek

5 / 7 oldal

A hazai outsourcing-piac tavaly igen csendes volt. A választások miatt elmaradtak az évek óta várt kormányzati projektek, ugyanakkor globális szolgáltatóközpontokat hoztak létre Magyarországon, igaz, ezek is szinte kizárólag külföldi üzleteket realizáltak. A kormány, az államigazgatás felőli idei üzletek potenciális lehetőségét ellentmondásosan ítélik meg a hazai outsourcerek.



Az EDS hazai leányvállalata térségi munkaadóként is eredményes. A Magyarországon 15 éve jelen lévő multi hazai munkavállalóinak száma másfél év alatt a másfélszeresére nőtt, így elérve a másfél ezret. Négyszázan az ITO (informatikai outsourcing), közel ezren az üzleti folyamatkihelyezés (BPO) területén dolgoznak, 60 százalék fölötti a felsőfokú végzettségűek aránya, és a létszám egyhatoda legalább két idegen nyelvet beszél. Az EDS Magyarországnál, a vállalat európai szolgáltatási modelljében betöltött szerepe miatt, idén is létszámbővülés várható. A cég vezetői szerint a leggyorsabb növekedési lehetőség a regionális szinten végzett feladatokban van.

Vidéki telephelyein (Vasvár, Rábahidvég és Szentgotthárd) elsősorban a környező települések lakóit foglakoztatja. A kétszáz fő az elsősorban BPO-szolgáltatásokat, ezen belül kiemelten HRO (HR-outsourcing) tevékenységet nyújtó szolgáltatóközpontokban dolgozik.

Érdekességként említhető meg az a 100 millió forintos deal, amelynek keretében a szintén szolgáltatóközpontot (SOA) működtető Synergon Informatika bővítette az EDS Váci úti nemzetközi ügyfélkapcsolati központjának, valamint az EDS Bartók Béla úti központi irodaházának passzív és aktív informatikai hálózatát. Az EDS Magyarország ügyfélkapcsolati központja 2002 szeptembere óta működik regionális szolgáltatóközpontként Magyarországon. A jelenleg közel 650 főt foglalkoztató Service Desk az EDS belső informatikai támogatásán túl számos piacvezető ügyfelet támogat Európában és a tengerentúlon.

S ha már szolgáltatóközpontokról esett szó – bár az ezekkel kapcsolatos tudnivalókra, érdekességekre külön cikkben is kitérünk –, álljon itt egy szintén közelmúltbeli, a Vodafonnal összefüggő hír. A vállalatcsoport 9 milliárd forintos beruházással Magyarországon hozza létre várhatóan 700 főt foglalkoztató szolgáltatóközpontját. A csoport pénzügyi, beszerzési és ellátási lánchoz tartozó feladatait intéző központ működését ERP-rendszer is támogatja majd. Magyarország kiváló infrastruktúra-kínálatával és szakképzett személyzet biztosításával előzte meg a többi aspiránst, de a pozitív kormányzati hozzáállás is segítette a döntést. Ennek konkrétumai nem ismertek, de ilyen esetekben – ahogy ezt az eddig nálunk megtelepedett 40, mintegy 14 ezer dolgozót foglalkoztató szolgáltatóközpont példája is igazolja – a közvetlen támogatás mellett (esetleg helyett) beruházási adókedvezmény vagy a munkaerő képzéséhez fizetett hozzájárulás is szóba jöhet.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció