
Az outsourcingként igénybe vehető logisztikai szolgáltatásokat kínálók közül például a Magyar Posta Zrt. logisztikai üzletága, az MPL, valamint a DPD és a GLS is nemzetközi piaci szereplő. Mindhármukat az országonként azonos szolgáltatásnyújtásra törekvés jellemezi. Bár a DPD néhány országban franchise-partnerekkel dolgozik, a nemzetközi GLS az EU országaira összpontosít; 18 országban saját céggel, a többiben szintén franchise-partnerekkel dolgozik. A Magyar Posta Logisztikai Üzletága (MPL) nemzeti postákkal és logisztikai integrátorokkal együttműködve van jelen a nemzetközi piacon.
Az e-kereskedelem nagy előnye, a magas automatizáltság akkor érvényesülhet igazán, ha az áru átvételéig tart. A három említett, elsősorban a B2B-ben érdekelt szállítócég elektronikusan nyomon követi az árut. A DPD az ügyfél adatait elektronikusan átvéve, vonalkódos etiketteken keresztül követi az áru mozgását. Ha adott a címzett e-mail címe is, visszaigazolást küldve hozzá futnak be a szállítással összefüggő esetleges megrendelői kérdések. A GLS-nél mindez összeilleszthető a megbízó rendszerével. Egyszerűsített csomagküldés-nyilvántartót is működtetnek, s belföldön az átvételi elismervény is elektronikusan letölthető. Az MPL folyamatai hasonlóan magas szinten elektronizáltak, fejlesztéseik a papír alapú bizonylatok elhagyását (is) célozzák. Az itthon és a nemzetközi színtéren alkalmazott technológia, a folyamatok és a program között a cégeknél nincs különbség.
Különösen külföldre szállítás esetén fontos a címzett mobil-, vagy e-mail elérhetősége, hogy a vásárlástól a csomag átadásáig tartó folyamat minden szereplője meggyőződhessen a kézbesítés megtörténtéről. A sikertelen kézbesítést tekintve a Magyar Postának látszólagos előnyt jelent postahivatalainak magas száma, de a másik két cégnek is vannak hazai és nemzetközi depói. A DPD-nél ez utóbbiak száma magasabb, a GLS-nél fordított az arány. A küldemények 80-82 százaléka első alkalommal kézbesített, de áraikba a második próbálkozás is benne foglaltatik. A kézbesítő munkatársak – ahol erre a megrendelő igényt tart – a címzettel egyeztetik a kiszállítás idejét, így a kézbesítési arány javulhat. Az MPL az állandó partnerekkel való hosszú távú együttműködéseknek, a standard folyamatoknak, valamint a címzettel való kommunikáció lehetőségének köszönhetően – bár csak 90 százalékost vállal – 99,9 százalékos első kézbesítési arányt produkál.