Miközben a bizalmatlanság még mindig jelen van az internetes vásárlástól idegenkedők érvrendszerében, a weben rendelők nem válogatnak kellő körültekintéssel a folyamatosan növekvő, többféleképpen is csoportosítható webáruház-kínálatban. Vannak szolgáltatást, illetve terméket kínálók, s mindkét csoportban akadnak a hagyományos bolti kiskereskedelmük melletti plusz értékesítési csatornaként vagy kizárólag internetes vállalkozásként a weben jelen lévők. Kínálatuk szerint két jelentős csoportba, a „szuper- és hipermarketekre” hajazó, sokszínű termékkínálatúakra és a hagyományos kisboltokhoz hasonlóan egy terméktípust (élelmiszer, számítástechnika, sport, ruházat stb.) kínálókra oszthatók. És létezik még egy csoportosításfajta, amire csak az igényesebbek vagy a magukat már megégetők, de az internetes vásárlást továbbra is preferálók figyelnek oda: ez pedig a minősítés. Az adatvédelmi tanúsítványt szerzett internetes boltok, piacterek vásárlói biztosak lehetnek, hogy a hazai adatvédelmi jogszabályoknak megfelelve, maximális odafigyeléssel kezelik adataikat. A Depo.hu a közelmúltban szerzett erről Privacy Policy Online Services (PPOS) adatvédelmi tanúsítványt, de nem ők az egyetlenek.
Az internet beszerzési forrásként való használatának elkötelezettei többnyire az első internetes vásárlások tapasztalatai alapján választanak kedvenc shopot, és törzsvásárlókká válnak, de azért ár-összehasonlítási szándékkal vagy kíváncsiságból felkeresnek más webáruházakat is, így ma még viszonylag magas az „elvándorlás” veszélye. Mint minden szolgáltatás esetében, itt is sok múlik a webes kereskedőkön. Nemcsak a már jelzett minősítés hiányzik sokuknál, de a fejlesztések és a kiszállítás minőségére irányuló figyelem híján legtöbbjük csak alkalmi vásárlókban reménykedhet.
A hazai e-kereskedelmet folytatók – közülük is kiemelten a „kispályások” – többsége nem csupán a különböző minősítések megszerzését sorolja a kevésbé fontos feladatok közé, de a fejlesztésre és a házhoz szállítás minőségének ellenőrzésére, javítására és persze a marketingre is keveset áldoz. Stratégia, üzleti modell pedig csak a legnagyobbaknál létezik – bár itt is akadnak kivételek. Egyre több mind alacsonyabb árú, egyszerű webáruház-fejlesztő alkalmazást kínálnak, illetve ezzel kapcsolatos szolgáltatás jelenik meg az interneten, s ezzel összhangban szaporodnak a kérészéletű e-boltok – legtöbbjüknél még adatvédelmi és más, a működés feltételeként szabott szabályzat után is hiába kutakodunk.