3+1 telefonszámla-csökkentési jó tanács települési önkormányzatoknak

3 / 4 oldal
A megszorításoktól fuldokló önkormányzati vezetők számára 2007 egyik költségvetési kitörési pontja lehet a telekommunikációra fordított kiadások radikális csökkentése. Ma már a technika jóvoltából a telefonálási szokások megváltoztatása nélkül lehet a hivatal és kacsolódó intézményrendszer éves telefonkiadásainak 30-40%-át megtakarítani. Hogyan? Erről szól Szekeres Viktor távközlési szakértő, az alkozpont.net weboldal szerkesztőjének legújabb, kifejezetten önkormányzati vezetőknek szóló cikke.


Egy önkormányzati VOIP telefonközpont további olyan „telefonszámla-gyilkos” megoldásokat kínál, melyet a telefonszolgáltatók minden erejükkel próbálnak titokban tartani: a hivatalon túl beköthetővé válnak ugyanis az intézmények (iskola, óvoda, nyugdíjasotthon stb.), a társult települések is, a külföldi testvérvárosok, de akár a polgármester és a jegyző otthona is! Mivel mindenki egy rendszeren beszél, megspórolható az egymás közti kommunikáció teljes költsége! Képzeljük csak el: a településen (társuláson) belül nincs többé havi előfizetési díj, a percdíjat is örökre elfelejthetjük – persze csak „egymás közt” beszélünk. A VOIP alközponthoz való csatlakozáshoz valamilyen (szeléssávú) internetkapcsolatra van szükség a bekötni kívánt végpontokon. Az eredmény: sokkal kevesebb telefonszámla (nincs többé havidíj, percdíj), javuló kommunikáció a hivatal és az intézmények/társulások között.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció