3+1 telefonszámla-csökkentési jó tanács települési önkormányzatoknak

2 / 4 oldal
A megszorításoktól fuldokló önkormányzati vezetők számára 2007 egyik költségvetési kitörési pontja lehet a telekommunikációra fordított kiadások radikális csökkentése. Ma már a technika jóvoltából a telefonálási szokások megváltoztatása nélkül lehet a hivatal és kacsolódó intézményrendszer éves telefonkiadásainak 30-40%-át megtakarítani. Hogyan? Erről szól Szekeres Viktor távközlési szakértő, az alkozpont.net weboldal szerkesztőjének legújabb, kifejezetten önkormányzati vezetőknek szóló cikke.


„A legolcsóbb szolgáltatók az ún. VOIP-szolgáltatók. A legtöbb hívásirányt 10 Ft körüli áron kínálják” - világosít fel Sándor Zoltán. A VOIP (hang a hálón) internettelefonálást jelent, legnagyobb előnye, hogy sokkal olcsóbb, mint a vezetékes szolgáltatók. A VOIP használatához szeléssávú internetre (ADSL, kábeltévé) van szükség. „Ahhoz, hogy kifelé az olcsó VOIP-on tudjunk telefonálni, de megmaradjak a bejáratott, mindenki által ismert városi vezetékes telefonszámok, egy ún. VOIP-telefonközponttal lehet megoldani” - meséli a műszaki vezető. A VOIP telefonközpont számos extra szolgáltatás is nyújt a településnek: segítségével kialakítható egy intelligens telefonos ügyfélkapu, vagy akár 10-20 személyes konferenciabeszélgetés is szervezhető, ami rendkívüli helyzetben (pl. árvíz) nagyban felgyorsíthatja a közös döntéshozást igénylő ügyek megoldását.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció