3+1 telefonszámla-csökkentési jó tanács települési önkormányzatoknak

4/ 4 oldal
A megszorításoktól fuldokló önkormányzati vezetők számára 2007 egyik költségvetési kitörési pontja lehet a telekommunikációra fordított kiadások radikális csökkentése. Ma már a technika jóvoltából a telefonálási szokások megváltoztatása nélkül lehet a hivatal és kacsolódó intézményrendszer éves telefonkiadásainak 30-40%-át megtakarítani. Hogyan? Erről szól Szekeres Viktor távközlési szakértő, az alkozpont.net weboldal szerkesztőjének legújabb, kifejezetten önkormányzati vezetőknek szóló cikke.


2006 szeptembere óta bruttó 100 ezer forint telefonszámla után kb. 20 ezer forint személyi jövedelemadót követel az adóhivatal azoktól az intézményektől, ahol nincs szétválasztva a telefonszáma magán- és hivatalos hívásokra. A telefonadó elkerülésére az APEH által is elfogadott megoldás az ún. PIN kódos rendszer bevezetése. A hivatali dolgozók két PIN kódot kapnak, egyet a hivatalos, egyet a magánhívásaikhoz. A megfelelő PIN kódot a megfelelő típusú hívás elé tárcsázva, a hónap végén személyre szabott telefonszámlák készíthetőek. A tapasztalatok szerint a személyi kódos rendszer bevezetése után mintegy 30%-kal „belsőleg” csökken a hivatali/intézményi telefonszámla.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció