Két cégé a mobilpiac fele
2006. június 1.
Bőven több mint 50 százalékos lehetett az új mobilkészülékek nemzetközi
piacán az idei év első negyedében a piacvezető Nokia és a második
helyezett Motorola együttes részesedése. Ezt a Gartner kutatóintézet
közölte, amely a finn cég részét az eladásokban 34 százalékosra, az
amerikaiét 20,3 százalékosra tette, megjegyezve, hogy mindkettő közel 4
százalékponttal növelte a maga részét az egy évvel korábbihoz képest.
A Gartnernél a Samsung a harmadik 12 és fél százalékkal, az ugyancsak dél-koreai LG a negyedik 6 és fél százalékkal és a Sony-Ericsson az ötödik 6,1 százalékkal. A negyedéves eladásokat az intézet globálisan 224 millió telefonra becsüli az egy évvel korábbi 181 millió után. A 3G, azaz harmadik generációs mobilok eladásai szerinte az idén 100-110 millió darab között alakulnak, tavalyoz képest körülbelül megkétszereződnek.Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától
- Origami telefon a Nokiától
- Új Razr pengemobilok a Motorolától
- Két újabb N-szériás Nokia mobil
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100