Száguld az AutoWallis: 39 ezer eladott jármű kilenc hónap alatt

Az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítése jelentősen, 8,4%-kal nőtt az idei év első kilenc hónapjában. A bővülést elsősorban a Kiskereskedelmi üzletág hajtotta, amely több mint 21%-os növekedést ért el, ugyanakkor a Nagykereskedelmi üzletág is ledolgozta a korábbi negyedévek elmaradását, és 2,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbi eladásait. A régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójaként az AutoWallis erős értékesítési teljesítményét az organikus növekedés mellett akvizíciók is támogatták.

A Csoport 2025 harmadik negyedévében tovább növelte teljesítményét: az előző év azonos időszakához képest 8,4%-kal, összesen 39.406 darab járművet adott el, jóval meghaladva az első félév 3,4%-os növekedését. A növekedést főként a Kiskereskedelmi üzletág eredményei hajtották: az újgépjármű-eladások 21,1%-kal, 8.716 darabra nőttek, míg a használtautó-eladások 2.766 darabra emelkedtek (+45,2%). Az üzletág jól teljesített annak ellenére, hogy az előző év azonos időszakában a japán márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) kampányai miatt kiugróan magas eladások voltak. Az újgépjármű-eladások növekedéséből 1.400 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedésének, valamint a Milan Král Group felvásárlásának –, illetve a tavaly ősszel nyitott budapesti Renault és Dacia kereskedésnek köszönhető. A szervizórák száma az év első kilenc hónapjában 46,8%-kal 232.742 órára emelkedett.

 

autowallis.com

 

A Nagykereskedelmi üzletág 2025 első három negyedévében 2,5%-kal, 27.924 darabra növelte értékesítését az előző évhez képest. Figyelemre méltó, hogy az első félév 3,7%-os elmaradását a Csoport a július-szeptemberi időszakban nemcsak ledolgozta, hanem a növekedés ütemét is fokozta. A növekedést a Dacia erős teljesítménye, a korábban gyengébben szereplő Opel (elsősorban a horvát piacon) és a Nissan romániai operációjának elindulása támogatta.

 

Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások üzletága – amely rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzést, valamint flottakezelést foglal magában – 5,8%-kal, közel 300 ezerre (299.983) növelte a bérleti események számát, míg a bérleti napok száma 16,8%-kal 183.433-ra bővült. A Csoport átlagos flottamérete 4,6%-kal, 4.032 darabra emelkedett az év első kilenc hónapjában.

 

Ormosy Gábor vezérigazgató kiemelte: a Csoport 17 országban 30 márkát képviselve stabil növekedést ért el, melyhez az organikus bővülés mellett az akvizíciók és üzletfejlesztések is hozzájárultak. Az AutoWallis ország-, márka- és tevékenység-portfóliója jól diverzifikált, így a változékony gazdasági környezetben is képes stabilan növekedni. A vezérigazgató szerint az újgépjármű-értékesítés 2028-ra elérheti a 100 ezer darabot, amelyből 75 ezer a nagykereskedelmi, 25 ezer a kiskereskedelmi üzletág hozzájárulása lehet. A Csoport tavaly tavasszal frissítette stratégiáját, amely a duplázódó árbevételt és nyereséget, valamint a nemzetközi növekedést célozza 2028-ig.

 

 

English Summary

AutoWallis Group’s vehicle sales grew by 8.4% in the first nine months of 2025, driven mainly by a 21% increase in its Retail division. The Wholesale division also recovered from earlier shortfalls, posting a 2.5% growth compared to last year. The Group’s performance was supported by both organic growth and recent acquisitions, including new dealerships in the Czech Republic and Budapest. Its Mobility Services segment saw nearly 300,000 rental transactions, with a 16.8% rise in rental days. Looking ahead, AutoWallis aims to reach 100,000 new vehicle sales by 2028, with strong contributions from both wholesale and retail operations.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció