LG webOS Smart TV-k Magyarországon is: multitasking és navigálás egyszerűen
2014. július 3.
Az LG webOS operációs rendszert futtató újgenerációs okostévéi hazánkban is elérhetők. A webOS Smart+ TV-re keresztelt új termékcsalád modelljei minden eddiginél letisztultabb, átgondoltabb és átláthatóbb kezelőfelülettel rendelkeznek, valamint csatlakoztathatóságban is számos lehetőséget kínálnak. A tévék a nemzetközi szaksajtó és a vásárlók körében is osztatlan sikert arattak, amit jól mutat, hogy a márciusi debütálást követően, júniusra világszinten már több mint egymillió ilyen készülék talált gazdára.
Az LG 2014-es Smart TV termékpalettájának túlnyomó részét már webOS rendszerű Smart+ TV-k teszik ki különböző méretben és felszereltséggel. A nagy választéknak hála széles vásárlóközönség tapasztalhatja meg az LG okostévék által nyújtott Smart ökoszisztéma vadonatúj, üdítően egyszerű kezelőfelületét.
A Smart+ TV-k már az első bekapcsolásnál „kézen fogják” a felhasználót egy BeanBird nevű animált figura formájában, hogy végigvezessék a pár lépéses beállítási folyamaton és csatlakoztatáson. Az LG Magic Remote mozgásérzékelős távirányítójával mindez nem is lehetne egyszerűbb. A csatlakoztatásban nagy segítség továbbá, hogy a webOS azonnal felismeri a tévéhez kapcsolt külső eszköz típusát, és egy előugró menüben megjeleníti az opcionális használati lehetőségeket.
A webOS teljesen újragondolt kezelőfelülettel, egy gombnyomásra előugró, csak a képernyő alsó szegmensét elfoglaló, oldalra görgethető Menü-sávval (Launcher menüvel) forradalmasítja a navigálást és keresést a Smart felületen. A Menü-sáv szimultán keresést és tartalomfogyasztást tesz lehetővé, hiszen a tévéadás, a Smart+ felületen elérhető tartalmak és a külső eszközökön tárolt média közötti váltáshoz nem kell visszalépni a kezdőlapra.
A webOS menüje három részből tevődik össze, alapját pedig minden esetben a képernyő alsó részén végigfutó dőlt sávok képezik. Megnyitáskor az előre telepített prémium alkalmazások közül választhatunk, jobbra görgetve a többi előretelepített illetve a letöltött alkalmazások válnak elérhetővé, bal oldalon pedig a futó alkalmazások listája látható. Az alkalmazásokat és tartalmakat jelző színes sávok sorrendjét egyszerű „drag and drop” (fogd és húzd) módszerrel könnyedén változtathatjuk, személyre szabhatjuk. Miközben a Smart+ TV kezelőfelületén böngészünk, a képernyő fennmaradó felső részén az éppen futó tartalmat láthatjuk, legyen az akár tévéműsor, Youtube videó, vagy valamelyik applikáció.
Az LG webOS platformja az LG Store dinamikusan bővülő alkalmazásgyűjteményéhez is hozzáférést nyújt. Az LG Store alkalmazástárban a felhasználók kedvükre válogathatnak a Smart+ TV platformon keresztül elérhető, megjelenésében a TV képernyőjére optimalizált legnépszerűbb alkalmazások, 3D tartalmak és játékok között. A logikusan rendszerezett kategóriák miniatűrképe alapján gyorsan és kényelmesen kiválasztható a kívánt tartalom.
Az LG most 12 féle különböző felszereltségű webOS Smart+ TV platformmal ellátott modellt vezetett be a hazai piacra, mindet számos méretvariációban, közülük három ULTRA HD felbontású tévét is. Az LG az LB630V modelltől egészen a felsőkategóriás LB870V LED/LCD TV-ig ezt a platformot kínálja tévéiben.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG megkezdi az első 4K OLED TV-k forgalmazását
- Megkezdik hódító útjukat az első LG 4K OLED TV-k
- Még tart a közönségszavazás az "Érezd az LG OLED-stíust" enteriőr-tervező pályázaton
- Az LG által kínált felhasználói élményt díjazták
- Az LG OLED és Smart TV-jét, hangrendszerét és okostelefonját is díjazta az EISA
- Hazánkban az LG webOS Smart TV-k
- LG: látásunkhoz és arcunkhoz idomuló elektronikai termékek
- Új 21:9-es UltraWide monitor termékcsalád az LG-től
- Három hónap alatt 1 millió web-OS alapú LG Smart+ TV kelt el
- Enteriőrtervező pályázatot indít az LG