11 milliárd dolláros forgalom feletti LG-negyedév

Az LG Electronics (LG) bejelentette a 2008. szeptember 30-ával zárult három hónapos, auditálás nélküli, konszolidált pénzügyi eredményeit. A harmadik negyedévben a vállalat forgalma és üzemi nyeresége a vártnál nagyobb mértékben nőtt, mind világszerte, mind az anyavállalat szintjén.

A forgalom 21,2 százalékkal 12,01 trillió KRW-re (11,30 milliárd USD), az üzleti nyereség pedig 58 százalékkal 571 milliárd KRW-re (537 millió USD) emelkedett. Az anyavállalatot tekintve: a forgalom 21 százalékkal 6,887 trillió KRW-re (6,479 milliárd USD) nőtt, az üzleti nyereség pedig elérte a 338 milliárd KRW-t (318 millió USD), amely az előző év azonos időszakának 265 százaléka. A haszon 4,9 százalék volt. A vállalat tiszta nyeresége ugyanakkor 25 milliárd KRW (24 millió USD) volt, ami az előző évi adatnál 314 milliárd KRW-vel kevesebb. Ennek oka: más pénznemekben számított tartozások és kötelezettségek átváltási vesztesége, a külföldi leányvállalatok beszámítható pénzügyi eredményének 125 milliárd KRW összegű csökkenése, az LG Display vállalkozásba fektetett összeg.

Az LG Mobile Communications Company forgalma 3,815 trillió KRW (3,589 milliárd USD) volt, ami 2008. második negyedévéhez képest 29,9 százalékos növekedés. A mobiltelefonok értékesítéséből 3,514 trillió KRW (3,306 milliárd USD) folyt be, ami 40,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A negyedévben 23 millió készülék talált gazdára, ami az előző év azonos időszakához képest 5 százalékos növekedést jelent, az ez év második negyedévéhez viszonyítva ugyanakkor 17 százalékos visszaesést, ami az Indiában és a feltörekvő piacokon tapasztalható gyengébb keresletnek tudható be. A mobiltelefon üzletág üzemi nyeresége továbbra is kétszámjegyű, 11,5 százalékos. A negyedik negyedévben várhatóan nő az értékesített készülékek száma, így az üzletág eléri a 100 millió készülékre vonatkozó éves célt, a nyereségesség pedig továbbra is kétszámjegyű lesz. A következő negyedév során mutatkozik be a 8 megapixeles fényképezőgépet tartalmazó „Renoir”, a „PRADA phone by LG” második verziója, és a középkategóriás, teljes érintőképernyős KP500.

A háztartás-elektronikai készülékeket gyártó LG Digital Appliance Company forgalma 15,4 százalékkal, 3,215 trillió KRW-re (3,024 milliárd USD) nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Az LG Digital Display Company forgalma 21,5 százalékkal 3,852 trillió KRW-re (3,624 milliárd USD) ugrott, mely a lapos képernyős tévék iráni növekvő keresletnek (bevétel alapján az előző év hasonló időszakához képest 55% az LCD tévék, és 10% a plazmatévék esetén) köszönhető. A plazmamodulok forgalma 7 százalékkal csökkent. Az üzletág a harmadik negyedévben ismét 16 milliárd KRW (15 millió USD) üzemi nyereségről számolhat be.

Az LG Digital Media Company forgalma az előző év azonos időszakához viszonyítva 6,6 százalékkal, 1,104 trillió KRW-re (1,039 milliárd USD) nőtt, a valamennyi termék, azon belül elsősorban az Egyesült Államokban a set-top boxok és biztonsági termékek, illetve a Blu-ray lejátszók és az autóba építhető eszközök iránt mutatkozó folyamatosan növekvő keresletnek köszönhetően. Az üzemi nyereség 37 milliárd KRW-re (35 millió USD), 3,3 százalékra nőtt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció