GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak

Európa egyik vezetŇĎ divatkeresŇĎ platformjának friss felmérése szerint a tavalyi évben a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása bár jelentŇĎs hatással voltak a fogyasztói magatartásra, a teljes 2022-es évben mégis a forgalom élénkülése volt a jellemzŇĎ tendencia az ágazatban.

A több mint 200 magyar és nemzetközi webshop 1,7 millió termékét katalogizáló GLAMI.hu divatkeresŇĎ platform legfrissebb felmérése* szerint a globális divatipar 2021-ben és 2022-ben is gyorsan növekvŇĎ tendenciát mutatatott, de a további folyamatos növekedésre vonatkozó várakozásokat a jövŇĎben számos kockázati tényezŇĎ befolyásolhatja.

 

2022 a kontrasztok éve volt a divatkereskedelemben

 

A 2022-es év januárjában két év világjárvány és korlátozások után a divatipar kezdett visszatérni a normális kerékvágásba, és a fogyasztók érdeklŇĎdése is a szokásos "szezonális" kereslet irányába fordult. Az elsŇĎ hónapokra jellemzŇĎ pozitív hangulatot azonban az ukrajnai háború által kiváltott események sorozata követte, és az Európa szerte eszkalálódó energiaválság, valamint a decemberben már 24,5%-ot is elérŇĎ infláció miatt a magyar fogyasztók is egyre konzervatívabb döntéseket hoztak a kiadások tekintetében.   

 

Bár a negatív tényezŇĎk miatt az ágazat képviselŇĎi bizonytalanok voltak abban, hogy mire számíthatnak ünnepi idŇĎszakban, a vásárlóerŇĎ csökkenése végsŇĎ soron nemhogy nem érintette az online divatüzleteket, de az idei Black Friday során rekordok dŇĎltek meg: a platform adati szerint a tavalyi év azonos idŇĎszakához képest a partner webáruházakban 19%-kal nŇĎtt a platform által generált forgalom (GMV), valamint 10%-kal nŇĎtt a leadott rendelések száma. Ugyancsak nŇĎtt a termékek átlagos rendelési értéke (AOV), amely 8,5%-kal emelkedett 2021-hez képest.

 

 

A webáruházak több mint fele pozitívan értékelte a 2022-es évet

 

A GLAMI.hu magyar partner webshopok körében végzett felmérése szerint a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó magyar webáruházak 64%-a a nehézségek ellenére összességében pozitívan értékelte a 2022-es évet és várakozásaik szerint az infláció csak 2023-ban fogja befolyásolni a vásárlói magatartást. A kiskereskedelmi forgalom tekintetében 37% nagymértékŇĪ bevételnövekedésrŇĎl, 27% kisebb mértékŇĪ bevételnövekedésrŇĎl, 9% a 2021-es évvel azonos árbevételrŇĎl, valamint további 9% a bevételek csökkenésérŇĎl számolt be.

 

Tovább hódít a Smartorial

 

A divattrendek tekintetében a pandémia során tapasztalható visszaesés után a formális ruházat kategória 2022-ben tovább nŇĎtt, ugyanakkor a fogyasztók továbbra is olyan univerzálisan hordható ruhákat keresnek, amelyeket több különbözŇĎ alkalomra is viselhetnek. A pólókkal, sportos nadrágokkal és alkalmi cipŇĎkkel párosítva újra megjelentek a blézerek és várhatóan a gazdasági helyzet tovább erŇĎsítheti a laza, de elegáns öltözködési tendenciát.

 

_______________

* GLAMI survey across fashion e-retailers, 01/2022.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció