Az idén az online reklámkiadások meghaladják az 1 milliárd forintot
2000. augusztus 4.
A felmérés szerint az internetes reklámra fordított összeg 67 százalékát az informatikai és távközlési szektor költötte. A második helyen a pénzügyi szolgáltatók állnak 14 százalékkal. A felmérés szerint az email-hirdetésre költött összeg jelenleg mindössze 0,3 százalékát képviseli az online reklámkiadásoknak.
A Magyar Reklámszövetség és a Carnation Research felmérése alapján az online reklámköltés 1999. második félévében megduplázódott: az első félév 110 millió forintos eredménye után a második félévben 235 millió forintot költöttek a vállalatok online reklámra, ez 113 százalékos növekedés az előző félévhez képest.
A Reklámszövetség elemzése szerint a megrendelések közel 50 százaléka közvetlenül a megbízóktól származik, míg a hagyományos reklám- és médiaügynökségekre 20 százalék, a szakosodott online ügynökségekre a megrendelések 30 százaléka jutott.
A listaáron számított átlagos ár 1.000 reklámmegjelenítésre vonatkozóan 3.690 forint volt, tehát egy megtekintés (view) átlagosan 3,69 forintba került a hirdetőnek.
Nagy Péter, a Magyar Reklámszövetség főtitkára szerint az internet egyelőre nem jelent komoly konkurenciát a hagyományos reklámfelületeknek, a tavalyi év első feléhez képest a második félévben mért 113 százalékos növekedés abszolút számokban még mindig elég alacsony összeg. A főtitkár az MTI-nek elmondta: az idei év első felében összességében 35 százalékkal növekedtek a reklámbevételek a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Árjegyzéki árak szerint 2000 első hat hónapjában 108 milliárd forintot költöttek reklámra. Nagy Péter rámutatott arra is, hogy a legnagyobb növekedést, 175 százalékot, a televíziókban sugárzott reklámbevételeknél mérték.
A televíziók mintegy 56 százalékos részesedéssel bírnak a reklámpiacon, ami közel 19 százalékos növekedés a tavalyi év első feléhez képest. A helyi, az országos lapok, a magazinok és a szaklapok részesedése az idei év első felében 30 százalék volt a reklámpiacon, 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Mindössze 5,5 százalék a rádió piaci részesedése, ez 0,5 százalékponttal kevesebb, mint 1999 első felében.
Kapcsolódó cikkek
- Heineken: Keresőmarketing és új Bajnokok Ligája site
- A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok
- Carnation: Európai Minőség a Multimédiában
- Reklámok a YouTube videókon
- Fütyülős brandsite - első hely a Reklámmustrán
- origo-eTarget együttműködés
- A Microsoft ránk erőltetné a reklámokat
- Több mint kínos: a Microsoft keresője Google hirdetéseket indexelt
- A "T" márkákat a Grey Worldwide Hungary és a Kirowski reklámozhatja
- Carnation: eFestival duplázás