Mesterséges intelligencián alapuló értékesítéstámogató rendszer

A Nextent Zrt. által fejlesztett nemzetközi kutatási viszonylatban is újdonságnak számító innováció lehetővé teszi a korábban bizonytalan, de potenciális ügyfelek megnyerését, illetve a telefonos értékesítőapparátus hatékonyságának növelését.

A Nextent Informatika Zrt. mesterséges intelligencián alapuló értékesítés-hatékonyság növelő rendszerprototípust fejleszt egy kutatási program keretében. A rendszer nyomon követi az értékesítési beszélgetések során az ügyintéző és az ügyfél érzelmeit és egyéb beszéddinamikai jelzőit, majd ezekből adatbázist épít. A tárolt információk alapján minden egyes új beszélgetést kiértékeli a rendszer, majd rangsorolja a beszélgetéseket értékesítési valószínűség alapján. A módszer segítségével lehetővé válik egyrészt a korábban bizonytalan, de potenciális ügyfelek számára a termék vagy szolgáltatás sikeres kiajánlása, másrészt értékes információkat nyújt a telefonos értékesítő apparátus számára, amelyeket fel lehet használni az értékesítők oktatása, képzése során is. A telefonos értékesítés gépi támogatása elsősorban olyan vállalatok számára lehet érdekes, ahol direkt telefonos értékesítést, keresztértékesítést vagy bejövő hívások alatti értékesítést (ún. inbound sales) folytatnak, és szeretnék növelni annak hatékonyságát. A beszédfeldolgozáson és mesterséges intelligencián alapuló rendszer fejlesztése során a cég felhasználja a hazai Voice Miner nevű tartalom- és érzelem-felismerő rendszer során szerzett tapasztalatokat. Míg előbbi egy általános célú eszköz, ami elsősorban az ügyfélmegtartást és a minőségi ügyfélszolgálat kialakítását támogatja, addig az új prototípus kifejezetten az értékesítési hatékonyság növelését célozza. A Magyarországon egyedülállónak számító megoldással a cég a hazai piacon túl a nemzetközi piacon is szeretne megjelenni: ezt az alkalmazott technológiák és módszertanok nyelvfüggetlensége teszi lehetővé. Az ilyen jellegű tulajdonságkinyerő és rangsoroló eljárások beszédtechnológiai hasznosítása nemzetközi kutatási viszonylatban is újdonságnak számítanak, de a kutatási projektben lévő innovációhoz jelentősen hozzájárul, hogy hazai partner nagyvállalatok valós adatain történik a teljes rendszer fejlesztése és tesztelése is.

A fejlesztés az idei év elején indult, az első prototípus várhatóan 2011 közepén kerül az ügyfelekhez. A kutatás-fejlesztési projekt a cég szegedi innovációs központjában valósul meg, a beruházást az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében az európai unió 150 millió forinttal támogatta.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció