A jövő itt van
„A biztosítótársaságoknak hosszú utat kell megtenniük, míg a többi pénzügyi szolgáltató ágazattal versenyre kelhetnek ügyfélszegmentáció tekintetében. A legnagyobb előrelépést a biztosítók életében a hozzáállásbeli váltás jelentheti. A divatjamúlt demográfiai jellemzőkkel (pl. kor, származás, lakóhely, már megvásárolt biztosítási termékek) dolgozó hagyományos ügyfélszegmentációs technikák helyett az ügyfelek életének, életformájának megismerésére kellene kiemelt figyelmet fordítani. A biztosítóknak ahelyett, hogy hátratekintő, előzményeket vizsgáló szemlélettel dolgoznának, inkább ügyfeleik jövedelmezőségére fókuszáló elemzésekkel kellene előre tekinteniük, és a jövőben gondolkodniuk” - hangsúlyozza Harris-Ferrante, a Gartner Inc. munkatársa.
A biztosítóknak emellett jóval következetesebbnek kellene lenniük adataik tárolásával és formájával, formátumával, vagyis adattárházaik kialakításával kapcsolatosan. Egy az adatait vállalati szinten következetesen rendszerben tároló, és az azokat az egyes üzleti egységek között szabadon áramoltató és megosztó biztosító a legjobb úton halad afelé, hogy átfogó, holisztikus képet alakítson ki ügyfelei demográfiai jellemzőiről, céggel szembeni viselkedésükről és ahhoz fűződő kapcsolatukról. Ezzel lehetősége nyílik a nehéz gazdasági helyzetben is arra, hogy megtartsa az ügyfeleit, sőt, hogy újakat is szerezzen.
Kapcsolódó cikkek
- A NEXON mellett döntött a SAPA
- A NEXON mellett döntött a SAPA
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Újabb öngyilkossági hullám a Foxconnál
- Áprilisban SPSS konferencia Budapesten
- Ügyfélelemzés mesterséges intelligenciával
- Kirúgták, mert nagybetűvel írt e-mail-t
- Magyarul is elérhető a HP Service Manager legfrissebb változata
- Letiltják az olaszok a Facebookot
- Avaya Video Assist: ügyfélszolgálati szoftver kiskereskedőknek