Anyatigrisekként védik az információkat egymástól a kollégák

3/ 3 oldal

A bankok és telekommunikációs cégek is rohamléptekben sietnek kipuhatolni ügyfeleik preferenciáit, ízlését és szokásait. Egyes biztosítótársaságok is elkezdték már használni a prediktív modellezési és egyéb technikákat, hogy a megfelelő ügyfeleket megfelelő termékekkel és szolgáltatásokkal tudják célzottan megkeresni. Sokszor azonban a cégen belül sem adják ki egymásnak az adatokat a munkatársak. Beláthatatlan következménye lehet annak is, ha valaki felmond. A megoldás az ügyfelek jövedelmezőségére fókuszáló elemzés, illetve az adatok és prediktív modellek következetes tárolása – hangsúlyozza Körmendi György, az SPSS Magyarország ügyvezető igazgatója.


A jövő itt van

„A biztosítótársaságoknak hosszú utat kell megtenniük, míg a többi pénzügyi szolgáltató ágazattal versenyre kelhetnek ügyfélszegmentáció tekintetében. A legnagyobb előrelépést a biztosítók életében a hozzáállásbeli váltás jelentheti. A divatjamúlt demográfiai jellemzőkkel (pl. kor, származás, lakóhely, már megvásárolt biztosítási termékek) dolgozó hagyományos ügyfélszegmentációs technikák helyett az ügyfelek életének, életformájának megismerésére kellene kiemelt figyelmet fordítani. A biztosítóknak ahelyett, hogy hátratekintő, előzményeket vizsgáló szemlélettel dolgoznának, inkább ügyfeleik jövedelmezőségére fókuszáló elemzésekkel kellene előre tekinteniük, és a jövőben gondolkodniuk” - hangsúlyozza Harris-Ferrante, a Gartner Inc. munkatársa.

A biztosítóknak emellett jóval következetesebbnek kellene lenniük adataik tárolásával és formájával, formátumával, vagyis adattárházaik kialakításával kapcsolatosan. Egy az adatait vállalati szinten következetesen rendszerben tároló, és az azokat az egyes üzleti egységek között szabadon áramoltató és megosztó biztosító a legjobb úton halad afelé, hogy átfogó, holisztikus képet alakítson ki ügyfelei demográfiai jellemzőiről, céggel szembeni viselkedésükről és ahhoz fűződő kapcsolatukról. Ezzel lehetősége nyílik a nehéz gazdasági helyzetben is arra, hogy megtartsa az ügyfeleit, sőt, hogy újakat is szerezzen.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció