Felmérések, előrejelzések 1. - ICT-piac, hardver, alkalmazás
2008-as toplisták Business Online módra (2. rész)
2009. január 13.
„Alkalmazásmorzsák”
Nem változtat a bevezetőben leírtakon, hogy azért megjelent tavaly néhány, többnyire az alkalmazások tekintetében közvetett, inkább a vállalatoknál uralkodó szokásokról tájékoztató felmérés. Ilyen volt például az Oracle-nek az ügyfélszolgálatok munkájára vonatkozó,1500 európai felhasználó és 250 ügyfélszolgálati vezető körében végzett kutatása. Válaszaikból kitűnt, a fogyasztók ügyfélszolgálattal kapcsolatos elvárásai és a vállalatok vonatkozó teljesítménye közötti hatalmas különbségért a kevéssé hatékony információs rendszerek is felelősek. A hosszú várakozási időre, a többször megismételt kérdésre gyakran több irányból érkező, esetenként ellentmondásos válaszokra vonatkozó panaszokkal szemben „némi” ellentmondásra utal, hogy az ügyfélszolgálati központok vezetőinek túlnyomó többsége fontosnak tartja az ügyfél-elégedettséget és a rövid várakozási időt.
Az év közepén végzett saját ügyfelei körében, nem első ízben, felmérést a hazai ERP- és ügyviteli piaci szereplő rEVOLUTION. E szerint az ügyviteli rendszerek használata jelentősen egyszerűsíti, hibamentesíti az adminisztrációt. A megkérdezettek több mint 90 százaléka fordít a bevezetés óta kevesebb időt adminisztrációra, míg 92 százalékuknak jut több ideje stratégiai feladatokra. 91 százalék igazolta vissza, hogy integrált rendszert használva az üzleti folyamatairól és cége működéséről is pontosabb képet kap.
Egy üzleti intelligenciával összefüggő, felső és középvezetői körben végzett nemzetközi elemzés szerint 78 százalékuk jut táblázatkezelőben tárolt formában BI-információkhoz. Az Economist Intelligence Unit kutatásában részt vevők a témával összefüggő legnagyobb problémának a különféle rendszerekben tárolt adatokat (vagyis az integráció hiányát), illetve a hibás és hiányos adatokat tartották. (Ennek ellenére a Business Online statisztikái szerint az adattisztítással összefüggő hírek, cikkek olvasottsága jóval alatta van a többi BI tematikájú cikkének – szerk.)
(A folytatásban az internetre és mobilhasználatra vonatkozó kutatásokra összpontosítunk.)
Kapcsolódó cikkek
- A netezők ötöde naponta bejelentkezik egy közösségi oldalra
- Szentendre a leginkább e-aktív magyarországi település
- Személyre szabott orvosi konzultáció tévékészüléken keresztül?
- 2008-as toplisták Business Online módra: Felmérések, előrejelzések
- Tavaly hatévi növekedés után először csökkentek a lakosság távközlési kiadásai
- A fehérnemű kiszorította a mobiltelefont
- A keresés a második legnépszerűbb netes tevékenység Amerikában
- Kiberkémkedés, hackertevékenység, webes csalások: nagyobb valószínűséggel indulnak fejlődő országból
- Elégedetlenek a fogyasztók a hagyományos televíziós szolgáltatásokkal
- A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna