Felmérések, előrejelzések 1. - ICT-piac, hardver, alkalmazás
2008-as toplisták Business Online módra (2. rész)
2009. január 13.
A szerint, hogy ki a megrendelő, illetve a felmérési metodikák, a kiválasztott célcsoportok és sok más egyéb körülmény különbözősége miatti eltérő eredmények némileg zavarók, így nem vagy csak a felsoroltakat alaposan áttekintve és mérlegelve érdemes rájuk üzletileg építeni. Ennek ellenére (esetenként igazolására) néhány témában összefoglaltuk a 2008-ban megjelent felméréseket, illetve összesítettük az – elsősorban az internet- és mobil-, valamint az informatikai piacra vonatkozó, a gazdasági válság előtt kiadott és a korábbiakat már korrigáló – előrejelzéseket.
Szívesen tettük volna meg ezt az üzleti alkalmazásokra vonatkozóan is, de a hazai hírek között ezekre gyakorlatilag nem volt példa. Úgy tűnik, a felmérések és előrejelzések leragadtak az infrastruktúránál, hardvereszközöknél, az internetre és mobilra vonatkozó felhasználói szokásoknál és piacnál. Ennek valószínű oka a cégeknek az üzleti alkalmazásokra vonatkozó, vélhetően piacpolitikai okok miatti adatszolgáltatási „készségében”, illetve annak hiányában rejlik. A hazai cégeknél ez más területekre is igaz, gyakori panasz például a különböző informatikai szövetségek, az informatikai eszközök, megoldások felhasználásához köthető civilszervezetek részéről a kérdőíves megkeresésekkel szembeni, finoman szólva lanyha fegyelmű s így hamis következtetések levonását generáló, válaszadási készség. Már ha egyáltalán érkezik válasz.