Ügyfél az egész világ (4. rész)

Oktatástámogatás CRM-mel

4/ 4 oldal

Atipikus ugyan, ám számos tanulságot hordoz a NetAcademia most zárult CRM-projektje. A Microsoft Gold Certified Partnereként a rendszerválasztással nem kellett bajlódniuk, hiszen díjmentesen juthattak 75-100 felhasználós Microsoft CRM-licenchez. Persze a bevezetés korántsem volt ingyenes, hiszen a CRM mint keretrendszer mindent tud, amit a testre szabás során kértek tőle, azonban mindez így is belső rendszereik teljes átvizsgálását, ügyviteli folyamataik átgondolását követelte meg. A projekt további érdekessége, hogy a tapasztalatok egy iparági megoldás kifejlesztéséhez is kedvet csináltak. Cikkünkhöz a NetAcademia képviseletében Fóti Marcell ügyvezető és Szántó Zoltán kereskedelmi igazgató nyújtott segítséget.

 

Működtetés

A rendszerbevezetés sikere leginkább a működtetésének színvonalán, annak kedvező tapasztalatain mérhető le. Egy informatikai szakemberek és felhasználók képzésével foglalkozó cégnél vélhetően könnyebb az új rendszert elfogadtatni. Így a működtetés sem okozhat gondot, hiszen az oktatás fontossága számukra evidens. „Minden bevezetés annyira hatékony, amennyire a dolgozók megértik a szükségét, magukévá teszik annak filozófiáját. Nálunk sincs másképp, ezért szerveztünk saját vállalati oktatást. Erre egy hetet szántunk a nyári, az üzlet szempontjából csendesebb időszakban, s ezen időszak alatt külső oktatásokat sem tartottunk. A mindannyiunk részvételével zajló első két nap a CRM minden általános funkciójának elsajátítását célozta, amit üzletágankénti, specializációnkénti félnapos oktatások követtek. A nyár folyamán egy éles és egy teszt-CRM-rendszerünk is volt, s ugyan éles adatokkal, de ez utóbbiban dolgoztunk. Az összegyűjtött és a fejlesztőnek átadott problémák, igények folyamatosan orvoslását követően szeptembertől került át a teljes, tisztított adatbázis az éles rendszerbe” – mondta Szántó Zoltán.

A belső oktatás az őszi, MS DYN CRM-felhasználók számára induló tanfolyamuk főpróbájaként is értékelhető, ahol a rendszer és annak későbbi oktatói is jól vizsgáztak. A végső bizonyítvány a rendszer (és felhasználói) számára az őszi tanfolyami időszak alatti teljesítmény ismeretében már kiállítható: jól vizsgázott!

„A NetAcademia a saját rendszerén szerzett tapasztalatokkal felvértezve most egy olyan CRM-implementáción dolgozik, amely az OKJ-s képzési igényekre készül, és – reményeik szerint – az ország sok képzési intézményében lehetővé teszi a munkát megkönnyítő CRM-rendszerek villámgyors bevezetését” – tette hozzá Fóti Marcell.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció