Ügyfél az egész világ (4. rész)

Oktatástámogatás CRM-mel

2 / 4 oldal

Atipikus ugyan, ám számos tanulságot hordoz a NetAcademia most zárult CRM-projektje. A Microsoft Gold Certified Partnereként a rendszerválasztással nem kellett bajlódniuk, hiszen díjmentesen juthattak 75-100 felhasználós Microsoft CRM-licenchez. Persze a bevezetés korántsem volt ingyenes, hiszen a CRM mint keretrendszer mindent tud, amit a testre szabás során kértek tőle, azonban mindez így is belső rendszereik teljes átvizsgálását, ügyviteli folyamataik átgondolását követelte meg. A projekt további érdekessége, hogy a tapasztalatok egy iparági megoldás kifejlesztéséhez is kedvet csináltak. Cikkünkhöz a NetAcademia képviseletében Fóti Marcell ügyvezető és Szántó Zoltán kereskedelmi igazgató nyújtott segítséget.

 

Ujjgyakorlat

A NetAcademia csapata korábban már kipróbálta a most bevezetett Microsoft Dynamics CRM 4.0 elődjét. A 3.0-s verzió tesztelésére áldozott tíz hónap ugyan nem vezetett közvetlen eredményhez, azonban Szántó Zoltán szerint az üzleti folyamatok rendbetételének fontosságára rávilágító akkori tapasztalataik alapozták meg a mostani bevezetés sikerét: „Mielőtt egy »megszokásokon alapuló« üzleti folyamatokkal működő cég automatizálná bármely folyamatát, alaposan vizsgálja meg azokat. Készítsen róluk pillanatképet, majd kérjen fel egy folyamatszervezőt annak eldöntésére, lehetséges-e és érdemes-e azokat optimalizálni. Mi fél évet szántunk folyamataink felvázolására, majd pontosítására. Ennyi időre volt szükség, hogy a kulcsfontosságú emberek munkájának minden lépésén végigmenve megértsük saját üzletünk működését. Az így megszületett, diagramokkal is illusztrált folyamatok már az informatika nyelvén értő szállító, a Geopold Informatika Kft. szakemberei számára is egyértelműek voltak. Majd mindezt a CRM-rendszer egyes moduljainak felhasználóival közösen tovább finomítva született meg a végső megoldás.”

Demó környezet

A rendszer bevezetésének lépései a feladat megértését követően virtuális környezetben történtek. A Geopold Informatika által dedikált vezető szakember – Győri György, akinek kitartása, szakértelme és türelme katalizálta a projekt sikerét – az egyes folyamatokat (igényfelmérés, árajánlatadás, tanfolyamszervezés stb.) a demó környezetről készült videókon mutatta be. A továbblépést a látottak alapján támadt ötletek, információk segítették.
 

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció