Ügyfél az egész világ (4. rész)

Oktatástámogatás CRM-mel

1 / 4 oldal

Atipikus ugyan, ám számos tanulságot hordoz a NetAcademia most zárult CRM-projektje. A Microsoft Gold Certified Partnereként a rendszerválasztással nem kellett bajlódniuk, hiszen díjmentesen juthattak 75-100 felhasználós Microsoft CRM-licenchez. Persze a bevezetés korántsem volt ingyenes, hiszen a CRM mint keretrendszer mindent tud, amit a testre szabás során kértek tőle, azonban mindez így is belső rendszereik teljes átvizsgálását, ügyviteli folyamataik átgondolását követelte meg. A projekt további érdekessége, hogy a tapasztalatok egy iparági megoldás kifejlesztéséhez is kedvet csináltak. Cikkünkhöz a NetAcademia képviseletében Fóti Marcell ügyvezető és Szántó Zoltán kereskedelmi igazgató nyújtott segítséget.

Feszegetett keretek

Sikeres magyar kisvállalkozásként kilenc év óta dinamikusan bővülő ügyfél- és partnerszám, illetve növekvő létszám jellemzi a NetAcademiát. Ennek eredményeként egyre fontosabbá vált az ügyfélkapcsolatok erősítése s ezzel párhuzamosan a marketing- és értékesítési folyamatok színvonalas követése. Az eddig használt, a magyar OKJ-s képzési formára épülő, hazai fejlesztésű szoftver funkciókészlete az idő előrehaladtával már kevésnek bizonyult. Ezt felismerve pásztázni kezdték a piacot.

A cég fejlődése eközben sem állt meg. Míg korábban csak a Microsoft-szoftvereket üzemeltető rendszergazdák, fejlesztők és rendszermérnökök képzésére összpontosítottak, 2007-ben a Microsoft Office végfelhasználói oktatása is bekerült a portfólióba. Ezenfelül a stratégiájában hangsúlyt kapó platformfüggetlenség jegyében a Ciscóval, az IBM-mel és a Carnationnel is partnerségre lépetek. A Linux Professional Institute-tal kötött stratégiai szövetség következtében pedig ma a NetAcademia az egyetlen hazai LPI Approved Training Partner (Minősített Oktatási Partner). Mindezek eredményeként tanfolyamszámban, oktatói és hallgatói létszámban, az eszközpark méretében, valamint óraszámban is tovább bővültek. Így ezzel párhuzamosan a felsoroltak koordinációja is nehezedett.

Míg 2004-ben a cég négy főállású és néhány külsős oktatóval dolgozott, ma a vezetést és az adminisztrációt is figyelembe véve huszonöt fős az állomány. Így minden stratégiai „terméküknek” dedikált oktatója van, s csak a tanrendbe ritkábban kerülő tanfolyamokhoz alkalmaznak a szigorú szűrőfeltételeknek megfelelő külsős szakembereket.

A lehetőségek felmérése

A fentieken túl az ismertetett fejlődési folyamaton átment vállalat belső kommunikációja és a részegységei közötti tevékenység támogatása is fokozta a CRM iránti igényt. Az elektronizált erőforrás- és ügyviteltervezést, -menedzselést érintő fejlesztési igények elsőként a Microsoft ERP-megoldásai irányába fordították a céget, azonban a Microsoft DYN NAV és DYN AX funkcionalitását túl soknak találták.
 

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció