Ügyfél az egész világ (2. rész)

Operatív CRM - piaci szereplők

2 / 4 oldal

CRM-mel összefüggő cikksorozatunk második részében a gyártók hazai képviselőitől korábban elhangzottak kiegészítéseként most az egyes piaci szereplőket, illetve azok termékeit érintő, az elmúlt néhány évben végbement legjellemzőbb változásokat foglaltuk össze. S hogy a nagyágyúk mellett a kisebb, hazánkban is képviselt gyártókkal, illetve a magyar fejlesztésekkel szemben se legyünk mostohák, röviden ezek főbb ismérveire is kitérünk. Ahol a gyártók, forgalmazók erre nyitottak voltak, ott a témával összefüggésben készült, a termékeket összegző tabellában azok jellemzőit is feltüntettük.


SAP – 360 fokos rálátás

Az SAP két fő területen fejlesztette CRM-megoldását. Teljességre törekedve, minél gazdagabb funkcionalitást igyekszik biztosítani a klasszikus hármas egység, a sales, a marketing és a service támogatására. Emellett a használhatóság, a kezelhetőség is fejlesztései előterében áll.

Az SAP 2006-ban a kkv-k igényeire is felfigyelt. Erre adott válaszként jelent meg az SAP CRM 4.1 SxP néven ismertté vált, leszűkített funkcionalitású változat. „A rendszerrel elnyert három, hazai FMCG-szektorbeli projekt igazolta annak a szigetrendszerek integráltra történő fokozatos cseréjére kidolgozott stratégiának a helyességét, hogy ha egy terület megszokja a rendszer használatát, akkor az, például egy verzióváltást követően, a vállalat más, CRM iránt kiáltó területére is kiterjeszthető” – mondja az SAP CRM pre-salese, Tracsek Ferenc. Az SxP utódja, az SAP CRM 2007 közelmúltban megjelent All-in-One változatának funkcionalitása már mindhárom klasszikus CRM-területre kínál megoldást, természetesen egy Business All-in-One-ügyfél részére fontos részletességgel.

Az SAP CRM korábbi verzióra gyakran alkalmazták, elsősorban a felhasználói felületet kritizálva, a „merev” jelzőt. Ugyanis a képernyő átszerkesztése komoly tanácsadói, programozói tudást igényelt. A legnagyobb előrelépés ezen a téren történt, s az új fejlesztésekkel Tracsek Ferenc szerint az SAP gyakorlatilag leküzdte a Siebellel szembeni hátrányát. Az SAP CRM 2007-ben már testre szabható a képernyő. A felhasználó az alapbeállítást – jogosultságától függően – a számára szükséges funkcióknak, ügyfél-információknak, az általa preferált képernyő-felépítésnek és -színeknek megfelelően, egyedi igény szerint, „drag and drop” technikát alkalmazva alakíthatja, beleértve a mezők számát és méretét is.
A 2007 végén bejelentett új generációs megoldást kereskedelmi promóció, üzleti kommunikáció menedzsment képességekkel ruházták fel, s az értékesítési folyamat teljesítményének kezelésére is képes. A már fent említett dinamikus felhasználói felületen túl Web 2.0-s lehetőségekkel is rendelkezik. Az új fejlesztések eredményeként az SAP CRM 2007 a hagyományos CRM-feladatok támogatásán túl egy rugalmas, a felhasználói igényeket szem előtt tartó, végponttól végpontig terjedő folyamat-végrehajtási platformmá vált. A rendszer magyar verziója két hónapja került piacra.

Az iparági támogatottság, ahogy az ERP esetében is, a kezdetektől fontos volt. A banki, a közművi, a gyógyszergyártási CRM-megoldások ma már az alaprendszerrel integráltak. Mivel idehaza csaknem minden nagy és közepes méretű közművállalat SAP ISU-t használ, az SAP CRM közműspecifikus része egy az egyben integrált az SAP ISU ERP-megoldással, vagyis mindkettő ugyanazt az adatstruktúrát kezeli.
Új területek irányába elmozdulva a hazai SAP-leányvállalat most a gyártókat, kiemelten a gyógyszeripart célozza meg. Megoldását elsősorban a szállítókkal való kapcsolattartásra, a B2B hatékony támogatására ajánlja.

Bár az SAP CRM még piacon lévő verziói önállóan és más ERP-rendszerekkel integrálva is bevezethetők, itthon még inkább a már meglévő ERP-ügyfeleikre összpontosítanak.

Hostlogic – Smart CRM

A Smart CRM megnevezés alatt egy, az SAP CRM-nek egy best practice csomagjára épülő, a Hostlogic saját tapasztalatai alapján pluszelemekkel, módszertani megoldásokkal, bevezetési dokumentációval, oktatástechnikával kiegészített csomagot kell érteni. Néhány riporttal, kényelmi szolgáltatással maga a rendszer is kiegészült, ezek elsősorban a vállalati folyamatba illeszthetőség és működtethetőség megkönnyítését szolgálják. Az ezzel leszabható szkópokra a rendszer elfogadható napszámmal, viszonylag moderált időn belül bevezethető.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció