Ügyfél az egész világ (1. rész)

Operatív CRM - piac, trendek, jellegzetességek

1 / 9 oldal

Szaporodnak az interneten az üzleti megoldások, többek között a CRM és az ERP piacával, a termékek jellemzőivel, bevezetési és üzemeltetési gyakorlatával foglalkozó magyar nyelvű weboldalak.

Szállítók, gyártók, fejlesztők és ritkábban felhasználók cserélnek blogokban, fórumokon információt. S mivel a magyar nyelvű oldalak száma is nő, remélhetőleg mindez kedvezően befolyásolja az üzleti megoldások hazai kiválasztási, bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai kapcsán oly gyakran emlegetett vállalatikultúra-váltást (már ha valóban szükség van rá). Ha a jövendő CRM-ügyfelek kritikus és hozzáértő szemmel szemezgetnek a leírtak között, könnyebben és pontosabban fogalmazódhatnak meg az igényeik, és felkészültebbek lesznek a rendszerek befogadására, és kevésbé kiszolgáltatottak a szállítók sokszínű ajánlatának. Ugyanakkor, a korábbi évek tapasztalataiból okulva, ma már a szállítók is jobban megválogatják, hol érdemes CRM-bevezetésbe fogni.

A fentiek ellenére úgy gondoltuk, nem szakítunk azzal a sokéves gyakorlatunkkal, hogy az üzleti megoldásokról, azok szállítóiról, projektjeikről készülő táblázatos összeállításainkat a nemzetközi és a hazai piacra, trendekre kitekintő, elsőként a gyártókra és a rendszerekre, majd a szállítókra, projektjeikre, ügyfeleikre összpontosító cikksorozattal kombináljuk. Úgy gondoljuk, jól kiegészíthetik egymást a fentebb említettekkel.

Elsőként az operatív CRM piacának nagyágyúira összpontosítva néztünk körül, mi változott az elmúlt néhány évben, úgy a termékek (funkcionalitás, technológia stb.), mint a piac összetétele és felosztása terén. A programok főbb jellemzőit a témával összefüggő tabella, legjellemzőbb változásaikat a cikksorozat második része tartalmazza.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció