Az osztrákok többsége nem tudja elképzelni életét mobil nélkül
2008. február 28.
Az osztrákok többsége - hozzávetőleg hatvan százaléka - nem tudja elképzelni életét mobiltelefon nélkül.
Közel ötven százalékuk két-három évente cseréli le készülékét. Az esetek többségében a fő ok az, hogy az előző meghibásodott (68,3 százalék). Új beszerzésére csábítanak a szolgáltatók kedvező ajánlatai is. A vásárlásnál a fő szempontok: akkukapacitás (70,2 százalék), a készülék hosszú élettartama (65,3) és a könnyű kezelhetőség (59,3). Az, hogy a mobillal fényképezni is lehessen, csak minden második ügyfélnek fontos. A 14 és 29 év közötti korcsoportnál azonban ez az utóbbi a lényeg (73,6 százalék).
Egy másik felmérés a telefonos ügyfélszolgálatok – callcenterek - tevékenységét vette célba. Az alpesi országban mintegy 500 ilyen központ működik, zömük vállalathoz kötődik. Közel 35.000 embert foglalkoztatnak, akik évente nem kevesebb mint 450 millió hívást bonyolítanak le.
Érdekes módon az osztrákok nem szeretnek telefonon keresztül vásárolni, még szerencsét próbálni sem. Hiába ajánl fel a kellemes hangú ügyfélszolgálatos kedvező külföldi utazást vagy könnyű nyerési lehetőséget, a válasz általában elutasító. A hívások zöme felvilágosítással vagy reklamációval kapcsolatos, de az osztrákok szívesen állnak rendelkezésre például telefonos közvélemény-kutatásokra és piaci felmérésekre is.
Kapcsolódó cikkek
- 16%-os bővülés a mobilpiacon 2007-ben
- Internet: az Uniós átlag még messze van
- Románia - megkétszereződött tavaly a laptopok eladása
- Magyar információs társadalom: jelentés az elmúlt egy évtizedről
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
- A videomegosztók beelőzik a televíziós oldalakat
- 12 százalékkal több szélessávú hozzáférés az EU-ban
- 2010: teljes forgalmi dugó az interneten?
- Népszerű az e-kereskedelem
- Tovább gyorsult az internet növekedése