A katasztrófa utáni helyreállítási stratégia újragondolása

Az automatizált folyamatokkal működő, másodlagos telephelyek hatékonyak és korszerűek

8/ 8 oldal

A nagyvállalati számítástechnikában évtizedek óta léteznek az üzletmenet folytonosságát és a katasztrófa utáni helyreállítást szolgáló másodlagos telephelyek, de fontosságuk csak a közelmúltban került a címoldalra.


Összefoglalás

A különböző iparágakban a vállalati informatikai szervezeteket igen óvatossá tette a természeti és ember által előidézett katasztrófáknak az üzletmenet folyamatosságát sújtó hatása. Sok informatikai részlegre egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy költségnövekedés nélkül fejlesszék a folyamatos üzletmenet fenntartásának lehetőségét.

A legnagyobb vállalatok kivételével a másodlagos adatközpontokat sokáig költségesnek és gyakorlatiatlannak tartották. A ma elérhető új és újító, nagy rendelkezésre állást és katasztrófa utáni helyreállítást biztosító szoftverek lehetővé teszik, hogy bármekkora informatikai szervezet megvalósítható lehetőségként vegye figyelembe a másodlagos telephely létrehozását. Az üzletmenet folytonosságának katasztrófa esetére történő biztosítása mellett ezek az önműködő, a konfigurációkezelést, a fürtözést, a rendszertelepítést és a szervervirtualizálást szolgáló megoldások megnövelik az informatikai részlegek lehetőségét arra, hogy maximális működőképességet biztosítsanak, valamint fokozzák a mindennapok termelékenységét. Most igazán eljött az ideje, hogy a vállalatok informatikai részlegei újra átgondolják a nagy rendelkezésre állást és katasztrófa utáni helyreállítást szolgáló stratégiájukat, és az üzletmenet folyamatosságát szolgáló terveiket egy másodlagos adatközpont létrehozásával erősítsék.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció