11 magyar cég a Fast 50 verseny nyertesei között

A legjobb helyezést elért három magyar cég, a rangsorban hatodik Assocom Kft., a kilencedik AITIA International Zrt. és a tizennegyedik Adverticum Zrt. az elmúlt öt évben 1605%-os, 1319%-os, illetve 862%-os  növekedést produkáltak. A listavezető lengyel Polish Blue Media Sp. z o.o., amely rekordot állított be öt év alatt realizált 11 226%-os növekedésével, újra megnyerte a közép-európai technológiai cégek növekedésének mérését és értékelését szolgáló, immáron 8. alkalommal meghirdetett Technology Fast 50 versenyt. A Technology Fast 50 győzteseinek átlagos árbevétel-növekedése 910% volt.

A Deloitte közép-európai Technology Fast 50 versenye az egyetlen olyan, évente megrendezett regionális megmérettetés, ahol a közép-európai technológiai vállalatokat ötéves árbevétel-növekedésük alapján rangsorolják. A Technology Fast 50 program első helyezettjei a következő hat ország cégei lettek: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lettország, Lengyelország, és most első alkalommal Bulgária.



Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely olyan gazdasági területeken alkalmazza az információtechnológiát, mint a telekommunikáció, a bankszektor, illetve a pénzügyi szolgáltatások. A cég árbevétele több mint 11 226%-kal növekedett az elmúlt öt évben, míg az előző évinél 3635%-kal volt magasabb.

A második helyezett is egy lengyel cég, a Travelplanet.pl lett. A cég interneten értékesít utazási szolgáltatásokat; árbevétele 4798%-kal emelkedett. A dobogó harmadik fokát viszont egy újonc foglalhatta el: a bolgár UNIVERSAL K, amely high-tech termékeket állít elő telekommunikációs vállalatok számára, és 2900%-os növekedést ért el az elmúlt öt évben.

Idén 11 magyar cég található a Deloitte Fast 50 nyertesei között. legjobb helyezést elért három magyar cég, a rangsorban hatodik Assocom Kft., a kilencedik AITIA International Zrt. és a tizennegyedik Adverticum Zrt. az elmúlt öt évben 1605%-os, 1319%-os, illetve 862%-os  növekedést produkáltak.

Az Adverticumnak sikerült dupláznia a Deloitte Fast 50 versenyében: azt követően, hogy tavaly élmezőnyben végzett az úgynevezett Rising Star kategóriában (amely a hároméves növekedést méri), idén is bekerült Közép-Európa 16 országának leggyorsabban fejlődő cégei közé, immár öt teljes év teljesítménye alapján.


Karli Péter, a Deloitte Zrt. Pénzügyi Tanácsadás üzletágának igazgatója szerint továbbra is az idei mezőnyben magukat 24 céggel képviseltető szoftvercégek uralják a versenyt; a részvételüket az előző évhez képest 11%-kal növelő 'dot.com' vállalkozások szintén jelentős növekedésről számoltak be. „Az idei Fast 50 lista sokfélesége a közép-európai technológiai szektor erejét mutatja. Az innovatív, új szolgáltatások és termékek kínálata, valamint a hagyományos területeken is fenntarthatónak bizonyuló fejlődés ígéretes jelzés a technológiai cégek további 21. századi növekedése tekintetében" – tette hozzá Karli.



A győztesek kiválasztása a 2002-2006-os időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján történt. A részvételhez a Technology Fast 50 pályázóknak a következő feltételeknek kell eleget tenniük: legalább 50 000 EUR működési árbevétel 2002-ben; közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, valamint olyan saját tulajdonú technológiával, amely jelentős részben hozzájárul a fenti eredményhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyedi jellegű felhasználása nem teszi részvételre alkalmassá a jelölteket. A programról további információkat a www.fast50ce.com címen találhat.

"Egyrészről a megkérdezett cégvezetők 51%-a szerint a technológiai cégek számára idén a legnagyobb kihívást ismét a magasan képzett munkatársak felkutatása, felvétele és megtartása jelenti. Másrészről a cégek 40%-a szerint a legfontosabb növekedési tényező a minőségi munkaerő, és ez a vélemény az elmúlt négy évben nem is változott; a résztvevők további 27%-a vélekedett úgy, hogy rendkívül fontos lépést tartani a legújabb technológiai fejlesztésekkel"  - mondta el Karli Péter.

A közép-európai Technology Fast 50 rangsor első 10 helyezése a következőképpen alakult:



"A "Rising Star" kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhettek volna a Fast 50 vállalatok között. A "Rising Star" cégek olyan piaci újoncok, akik 3-4 éve működnek, és 2004-es árbevételük meghaladta a 30 000 eurót"  – tette hozzá Karli Péter.

Az idei év új csillaga a rekordméretű árbevétel-növekedést (12,667% az elmúlt három évben) felmutató lengyel Hoopla.pl. Ebben a mezőnyben az Agito.pl nevű lengyel e-kereskedő cég lett a második, míg a bolgár Telerik Corp, egy szoftver- és alkalmazásszállító a harmadik helyezett. A MEMOS Software, egy egyedi szoftvereket fejlesztő cseh cég is bekerült a legjobb öt újonc közé. A Rising Star kategóriában Magyarországot a hetedik, illetve nyolcadik helyezést elért Alerant Information Technology Kft.  (195%-os növekedés) és a BCS Business Consulting Services Kft. (146%-os növekedés) képviseli.



A verseny egyre inkább kiterjed a világ többi részére is, a közép-európai program győztesei pedig automatikusan részt vesznek az európai Technology Fast 500 megmérettetésben is, melynek eredményeit 2007. november 27-én, Londonban hirdetik ki. További információkért látogasson el a www.fast500europe.com honlapra.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció