Motorola - cél a 15-20 százalékos részesedés megtartása
2007. június 20.
A Motorola a tervek szerint az idén is tartja 15-20 százalékos részesedését a magyar mobilkészülék-piacon, amelyen az idén várhatóan 2,3-2,5 millió új készüléket adnak el.
Suga János, a Motorola magyarországi ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: Magyarországon gyakorlatilag tavaly és az idén is ugyannyi mobilt adnak el, mivel a piac stabilizálódott. A szám plusz-mínusz százezerrel változhat évente.
A Motorola tapasztalata szerint a magyar vevők átlagosan másfél évente cserélik készülékeit, de van egy réteg, amelyik 3-6 havonta vásárol új mobilt. Ugyanakkor minden vevő számára egyre fontosabbá válik a készülék márkája, mert a telefon egyfajta státusszimbólummá vált.
A Motorola az idén az első negyedévben 15 százalék feletti, míg
a második negyedévben kissé ez alatti részesedést ért el a magyar piacon. A következő negyedévekben részben attól is várja pozíciójának megerősödését, hogy július közepén piacra dobja Q9-es üzleti telefonját, amely egyebek mellett 2 megapixles kamerával rendelkezik, s az egyik leggyorsabb harmadik generációs (HSDPA), internetezésre is alkalmas telefon.
Kapcsolódó cikkek
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- 3500 dolgozójától válik meg a Motorola
- Motorola: növekvő készülékeladások, vártnál alacsonyabb bevétel
- A Nokia és a Motorola növelte részesedését a mobilpiacon
- Motorola: a teljes mobil-kollekció a hazai piacon
- Motorola - 45 százalékkal csökkent az adózott eredmény