4000 főtől válik meg a Motorola
2007. június 5.
A cég döntésének hátterében egyértelműen a még szorosabbá váló piaci versenyre való felkészülés áll, döntésüket költségcsökkentéssel indokolják. A Motorola jelenleg a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója, és karrierje nem leáldozóban van, mégis rákényszerül a tömeges elbocsátásokra. A vállalat mobil üzletágának jelentős sikere a Razor sorozat, mely vékony felépítésével új iparági szabványt állított fel, nem is olyan régen megszokott vastagságúnak tűnő telefonok mára nehezen eladhatóvá váltak a piacon. A Razor több sikeres változatban is megjelent, és a jelek szerint még sokáig a piacon szeretnék tartani, de izgalmas és népszerű új fejlesztésekből sincs hiány a vállalatnál, gondoljunk csak a Motofone F3 szuperolcsó, mégis minőségi anyagokat tartalmazó designjára. A cég mégis átszervezi teljes felépítését, ami 300 millió dollárjába kerül, ám mégis megéri hosszútávon. Olyannyira így van ez, hogy jóllehet eredetileg 3500 alkalmazott elküldését tervezték, mégis az addig sem csekély szám növelése mellett döntöttek, így alakult ki a 4000 fős elbocsátási terv.
Kapcsolódó cikkek
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- 3500 dolgozójától válik meg a Motorola
- Motorola: növekvő készülékeladások, vártnál alacsonyabb bevétel
- A Nokia és a Motorola növelte részesedését a mobilpiacon
- Motorola: a teljes mobil-kollekció a hazai piacon
- Motorola - 45 százalékkal csökkent az adózott eredmény
- Motorola - csökkent az adózott eredmény, nőtt a bevétel