Eredmények és kétségek

7/ 7 oldal

A hazai outsourcing-piac tavaly igen csendes volt. A választások miatt elmaradtak az évek óta várt kormányzati projektek, ugyanakkor globális szolgáltatóközpontokat hoztak létre Magyarországon, igaz, ezek is szinte kizárólag külföldi üzleteket realizáltak. A kormány, az államigazgatás felőli idei üzletek potenciális lehetőségét ellentmondásosan ítélik meg a hazai outsourcerek.



Az ASP-nek a fentiekben csupán igen szűk, az irodai, illetve az üzleti alkalmazásokkal összefüggő körét s annak is csak egy szeletét érintettük. Ugyanakkor ez a kihelyezésforma a webszolgáltatások tekintetében ma már gyakorlatilag külön iparággá nőtte ki magát. Az online site-ok gazdái közül a „házon belüli” üzemeltetésre igen kevesen tartanak fenn infrastruktúrát, személyzetet. Vagyis a weblapok „üzemeltetését” – az ezt biztosító szoftverekkel együtt – és a biztonsági kérdések megoldását is, esetenként ASP-konstrukcióban, gyakran szolgáltatókra bízzák. A portálokon látható hirdetések megjelenése mögött a tartalomszolgáltatók, online ügynökségek által igénybe vett adserver-szolgáltatás áll (ilyen szolgáltató pl. az Adverticum Zrt.), de a portálfejlesztés és -üzemeltetés, valamint maga a tartalom-előállítás is piacról vásárolt szolgáltatás. Ez a terület azonban megér egy külön cikket, hiszen az ingyenes szolgáltatások terjedése és a fizetősök igen gyors szaporodása (érdemes hónapról hónapra megnézni pl. a gyűjtősite-ok idevonatkozó kínálatát) számtalan kérdést vet fel, és óvatosságra int. Ugyanis mintha az informatikai outsourcing kérdésében olyan nagyon óvatos kkv-k egyes internetes szolgáltatásokat illetően meglehetősen „bátrakká” válnának. A témára ezért a későbbiekben még visszatérünk.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció