Eredményesen zárta a menedzsmentváltással indult 2006-os évet az Albacomp Zrt., a vállalat 16,6 milliárdos forgalom mellett 134 millió forintos üzemi eredményt könyvelhetett el. A cég jelentős sikereket ért el a szolgáltatásokra fókuszáló új stratégiájával, a forgalmának 25%-a már e területről folyt be, valamint továbbra is tartja a 2008-ra e téren kitűzött 50%-os célt. A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forint üzemi eredményt tervez. Az Albacomp a szolgáltatások terén elért előretörés mellett a hardverértékesítések terén is megerősítette pozícióját, az IDC adatai szerint a hazai piacon a PC és a notebook értékesítésben a 6. illetve 9. helyen áll.
A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forintos üzemi eredményt tervez. Ezen belül a szolgáltatásokból származó bevételek elérhetik a teljes forgalom 35%-át kitevő 7 milliárd forintot, a hardver- és szoftverértékesítés pedig a 12,8 milliárd forintot.
A rendszerintegrációs üzletág legfőbb bevételei várhatóan a kistérségi szélessávú projektekből, a Cisco, CA és a Microsoft rendszerek bevezetéséből, illetve a hálózatépítésből fognak befolyni.
Az Albacomp a hazai piacon
Az Albacomp 2006-ban 14,9%-kal növelte notebook értékesítéseit (10 683 db), és így az IDC adatai szerinti 4,2%-os piaci részesedéssel a 9. helyet tudhatja magáénak. Az asztali számítógépek terén a vállalat a hazai piacon az ötödik helyet foglalja el a 24 600 értékesített készülékkel, amely 25%-kal több az előző évvel összehasonlítva. A szerverpiacon a vállalat a 6. helyen áll 2%-os piaci részesedéssel és 349 eladott készülékkel.
Az elmúlt 12 hónap
Kistérségek
Az Albacomp sikeres pályázatai révén 5 kistérségben kezdhette meg a szélessávú rendszerek kialakítását, ezekből összesen 1,14 milliárd forint árbevétele származott. A vállalat az elmúlt napokban nyerte el a bicskei kistérség szélessávú hálózatának kivitelezési jogát, amelyből további 339 millió Ft árbevételre tesz szert. Az elmúlt év rendszerintegrációs bevételeinek közel 20%-a e projektekből származott, és a várakozások szerint ez az arány a következő időszakban növekedni fog, mivel a legtöbb 2006-ban elkezdett projektből 2007-ben folyik be a bevételek nagy része.
Iparági kapcsolatok
Az Albacomp az eredményes piaci működés érdekében a stratégiai partneri kapcsolatok elmélyítésére törekszik több jelentős szállítóval, köztük a CA-val, a Ciscoval, a HP-val, az IBM-mel, a Microsofttal, az Oracle-lel, a Sun Microsystems-szel és a Siemens-szel. E cégekkel a kapcsolatok továbbfejlesztésén túl a cél az egyre magasabb szintű minősítések megszerzése.
Windows Vista
A cég egyik fontos sikere volt, hogy a saját márkájú asztali számítógépein és notebookjain vásárolhatják meg elsőként a hazai felhasználók a március elsején bejelentett Microsoft Windows Vista operációs rendszer magyar nyelvű változatát. Helyzeti előnyének köszönhetően ezekből már 2 000 darabot értékesített az elmúlt 2 hónapban.
Vizitdíj automata
Saját fejlesztésű, nettó 380 000 Ft-os vételáron elérhető, saját gyártású vizitdíj-automatát mutatott be az Albacomp 2007 februárjában. A készüléket a cég bérleti konstrukcióban is elérhetővé tette.
Közbeszerzések
Az elmúlt évben a teljes értékesítésnek jelentős, de tendenciájában csökkenő hányada közbeszerzés keretében nyert megrendelésből származott. A vállalat a KSZF pályázatának egyik nyerteseként 4 433 számítógépet értékesíthetett, a már említett hat kistérségi projekt mellett pedig két győzelmet könyvelhetett el a Térségi Integrált Szakképző Központ tendereken. Szintén az Albacomp nyerte a Belügyminisztérium Informatikai Főosztályának pályázatát, amelyet a Minisztériumhoz tartozó 10 intézményben működő Microsoft termékekhez kapcsolódó szolgáltatások elvégzésére írtak ki. Mindemellett az Albacomp szállíthat CA termékeket és szolgáltatásokat az NHH számára is.
LCD TV
Az Albacomp továbbra is nagy sikerrel forgalmazza a saját márkanéven megvásárolható LCD TV-t. 2007-ben is több ezer darabos értékesítéssel számol a vállalat. A még nagyobb volumenű eladásoknak továbbra is a beszállítói kapacitások jelentik a szűk keresztmetszetet. A vállalat számára komoly piaci előnyt jelent, hogy a készülékeket meghibásodás esetén saját szervizében javítja, e tevékenység ellátásához nem von be alvállalkozót.
Költségcsökkentés
A vállalat a növekvő nyereséget a forgalom volumenének növelése mellett jelentős költségcsökkentéssel tervezi elérni, amelynek keretében többek között a gépjárműpark, a telekommunikációs szolgáltatások és a garanciális javítások racionalizálását hajtja végre, valamint kiemelt figyelmet fordít a belső erőforrások átcsoportosítására.