Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért
2007. április 21.
Az Ericsson még két világelső bevezetésben játszik vezető szerepet. Ezek egyike a személyre szabott, mobiltelevíziós hirdetés, amelynek próbaüzemét az Ericsson és az NRK nevű norvég műsorszóró társaság nemrégiben hajtotta végre a norvég fogyasztók bevonásával. A másik az ugyanezzel az üzleti partnerrel tavaly próbaüzembe helyezett interaktív mobiltelevíziózás, amely új bevételi forrást teremt a műsorszóróknak és az üzemeltetőknek, miközben gazdagabb televíziós élményt nyújt a fogyasztók számára.
Az internetprotokollon alapuló televízió (IPTV) szintén átalakítja a fogyasztói televíziózást, hiszen nagyobb mértékű interaktivitást, többszörös digitális adatfolyamot és nagyfelbontású képélményt tesz lehetővé. A még gyerekcipőben járó IPTV a várakozások szerint a következő években válik majd tömegpiaci szolgáltatássá. A 2006-ban elért 6,4 milliós előfizetői bázishoz képest a Gartner ügynökség előrejelzései szerint az előfizetések száma 2007-ben várhatóan több mint duplájára nő majd, és 2010-re az egész világon eléri a 48 millió háztartást.
A MILIA-n az Ericsson bemutatta a mobiltelevíziózás és az IPTV jelenét, valamint a két szabványos technológiát (IMS, DLNA) alkalmazó mobil- és otthoni hálózatok együttes használatán alapuló jövőt. A távközlési iparágból származik az IP-alapú multimédiás alrendszer (IMS), valamint a DLNA (Digital Living Network Alliance) specifikációin alapuló otthoni hálózat. Az ott bemutatott televíziós demóból kiderült, hogyan érhetik el a felhasználók a digitális médiát bármikor, akár mobiltelefonon, akár számítógépen vagy a nappaliban található televízión keresztül – a lehető legkényelmesebb módon.
Kapcsolódó cikkek
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- HP HDTV-k közvetlen filmletöltéssel
- 1 millió bázisállomás az Ericssontól
- Beindult az IP TV piac Kelet-Közép-Európában
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Népszerű az internet-tv Nyugat-Európában
- Teljes körű infrastruktúra-megoldás IPTV-szolgáltatóknak
- Az Ericsson első negyedéve: 27 százalékkal nőtt a profit
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Svanberg: a televízió a jövő hálózatainak hajtóereje