Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
2007 mobilos jövőképe a Deloitte tanulmánya szerint
2007. január 17.
A Deloitte tanulmánya szerint 2007 a távközlési szolgáltatások adományozásának jegyében telik majd. A mobiltelefon és a széles sáv csak két olyan tétel, amely várhatóan ingyenesen hozzáférhető lesz, még ha számos feltétel függvényében is. Az ilyen ajándékok azonban az ajándékozónak és az ajándékozottnak is pénzbe kerülnek; a mobilszolgáltatók készülékek millióinak támogatásával kapcsolatos költsége országonként több milliárd fontra rúghat 2007-ben. A szektor számára az ingyenes szolgáltatások hatása abban is megmutatkozhat, hogy egyre több értékes termék és szolgáltatás válik tömegcikké - legalábbis a felhasználók szemében. 2007-ben a távközlési szolgáltatók valószínűleg szelektívebb és óvatosabb megközelítést alkalmaznak majd az "ingyenes" fogalmával szemben, és reálisabban értékelik annak lehetséges negatív hatásait.
Karli Péter, a Deloitte Magyarország igazgatója szerint a magyarországi mobilszolgáltatók technológiai szempontból az európai fejlődés frontvonalában haladnak. Ugyanakkor a vezetékes internet kisebb elterjedtsége miatt Magyarországon várhatóan nagyobb hangsúly fog helyeződni olyan vezeték nélküli megoldásokra, amelyek valamilyen módon helyettesíteni tudják a hagyományos internetes technológiákat és a fentiek következtében a jobb lefedettségért folytatott harc is kiemelten fontossá válhat. Az új alkalmazások elterjesztéséhez szintén fontos lesz új magyar nyelvű tartalmak biztosítása.
Kapcsolódó cikkek
- Technology Fast 50: Ismét lehet jelentkezni
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- 2007 lesz az evolúció evolúciójának első éve?
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- Kommunikáció, internet, mobil – és Kína
- Gates vagy gátak?
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte