Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások

2007 mobilos jövőképe a Deloitte tanulmánya szerint

2/ 2 oldal
Bár a távközlési piac már jóval több, mint száz éves, még mindig képes innovációra, megújulásra és növekedésre. A Deloitte technológia, média és telekommunikációs (TMT) csoportjának telekommunikációra vonatkozó előrejelzése szerint 2007-es év érdekes lesz azok számára, akik a globális távközlési szektorban vagy a szektorral dolgoznak.

A Deloitte tanulmánya szerint 2007 a távközlési szolgáltatások adományozásának jegyében telik majd. A mobiltelefon és a széles sáv csak két olyan tétel, amely várhatóan ingyenesen hozzáférhető lesz, még ha számos feltétel függvényében is. Az ilyen ajándékok azonban az ajándékozónak és az ajándékozottnak is pénzbe kerülnek; a mobilszolgáltatók készülékek millióinak támogatásával kapcsolatos költsége országonként több milliárd fontra rúghat 2007-ben. A szektor számára az ingyenes szolgáltatások hatása abban is megmutatkozhat, hogy egyre több értékes termék és szolgáltatás válik tömegcikké - legalábbis a felhasználók szemében. 2007-ben a távközlési szolgáltatók valószínűleg szelektívebb és óvatosabb megközelítést alkalmaznak majd az "ingyenes" fogalmával szemben, és reálisabban értékelik annak lehetséges negatív hatásait.

Karli Péter, a Deloitte Magyarország igazgatója szerint a magyarországi mobilszolgáltatók technológiai szempontból az európai fejlődés frontvonalában haladnak. Ugyanakkor a vezetékes internet kisebb elterjedtsége miatt Magyarországon várhatóan nagyobb hangsúly fog helyeződni olyan vezeték nélküli megoldásokra, amelyek valamilyen módon helyettesíteni tudják a hagyományos internetes technológiákat és a fentiek következtében a jobb lefedettségért folytatott harc is kiemelten fontossá válhat. Az új alkalmazások elterjesztéséhez szintén fontos lesz új magyar nyelvű tartalmak biztosítása.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció