A BT két-hárommillió felhasználót remél új internetes televíziójának
2006. december 5.
A BT eddig vonalas és mobiltelefonálási lehetőséget, valamint internetszolgáltatást kínált Nagy-Britanniában; a BT Vision arra irányuló kísérlet, hogy növelje bevételeit és erősítse vásárlói hűségét azon a piacon, ahol egyre több az "ingyenes" ajánlat.
"A BT Vision ideális választás azoknak, akik nagyobb választékra vágynak, mint amit a Freeview kínál, de ezért nem kívánnak drága, hosszú időre lekötelezettséget jelentő előfizetési szerződést kötni" - állítja Ian Livingston, a BT Retail vezérigazgatója.
A szolgáltatás vételéhez szükséges - egyébként 199 font értékű - set-top boxot ingyen bocsátja már meglévő, vagy 18 hónapos szerződést kötő előfizetői számára.
A tv-nézők választhatnak: egyenként fizetnek a letöltött filmekért vagy előfizetnek a havi szolgáltatásra. A BT tartalomszolgáltatási szerződést kötött számos hollywoodi stúdióval, hanglemezgyártóval, dokumentumfilm- és gyermekprogram-készítővel; a szoftvert a Microsoft adja.
Jövőre a BT Vision interaktív szolgáltatásokkal is kibővül: felhasználói a programok nézése közben létesíthetnek kapcsolatot egymással, szavazhatnak, játszhatnak majd.
A BT a második brit vállalat a "négyszerezők" között: elsőként az NTL kábelszolgáltató kínált négyféle szolgáltatást.
Míg Nagy-Britanniában viszonylag újnak számít a televízió és videó netes terjesztése, az olasz Fastweb szélessávú szolgáltató telekommunikációs csoportokkal együttműködve évek óta kínál ilyen szolgáltatást Franciaországban, Németországban, Belgiumban, Spanyolországban és Hollandiában.
Kapcsolódó cikkek
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- HP HDTV-k közvetlen filmletöltéssel
- Jó évet zárt a British Telecom
- Beindult az IP TV piac Kelet-Közép-Európában
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Népszerű az internet-tv Nyugat-Európában
- Teljes körű infrastruktúra-megoldás IPTV-szolgáltatóknak
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért
- Svanberg: a televízió a jövő hálózatainak hajtóereje