Elektronikus kereskedelem konferencia
2006. május 31.
A magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban várhatóan eléri a 30
milliárd forintot - mondta Lemák Gábor, a GKIeNET Internetkutató és
Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgató-helyettese kedden Budapesten.
A III. Elektronikus Kereskedelem Konferencián tartott előadásában ismertette: míg 2001-ben alig lépte át a 3 milliárd forintot, 2005-ben 20 milliárd forint volt az online áruházak forgalma. Magyarországon jelenleg közel ezer online áruház működik, ebből mintegy 50 mozgatja a piacot. Hozzátette: dinamikus bővülés várható, a piac szereplőinek száma 2008-ra elérheti a kétezret.Kiemelte: a felhasználók aránya alacsony a lakosságon belül, mintegy 280 ezren vásároltak eddig az interneten. Ez egytizede az európai uniós aránynak, ahol a lakosság 40 százaléka élt már ezzel a lehetőséggel. Magyarországon az internetezőknek is csupán 12 százaléka választotta ezt a vásárlási formát valaha.
Lemák Gábor hangsúlyozta: az online áruházak felkészültek, de a felhasználói oldalon mind az infrastrukturális feltételek, mind a képzettség hiánya miatt rövid távon nem várható áttörés.
Elmondta: a II. Nemzeti Fejelsztési Terv (NFT) keretében megvalósítható szélessáv-fejlesztés eredményeként a feltételek 2008-2009-re kedvezőbbek lesznek, a háztartások PC-penetrációja erre az időszakra elérheti az 50 százalékot. Hozzátette: az előfizetési díjak további csökkenése várható, és az iskolákban naponta internetet használó felnövő generáció középtávon jelentős áttörést hozhat. Emlékeztetett arra, hogy az NFT II.-ben kiemelt terület a tartalomszolgáltatás és az e-kereskedelem támogatása.
A fizetési szokásokról szólva elmondta, az internetes vásárlók közül mintegy ötezren választották a bankkártyát, 92 százaléka a vásárlóknak készpénzzel, utánvéttel fizet.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) egyesület által rendezett kétnapos konferencián, amelynek kiemelt témája a biztonság és bizalom az e-kereskedelemben, előadások hangzanak el egyebek mellett a tartalomszolgáltatás adatvédelmi vonatkozásairól, az elektronikus ügyintézésről, az online aukciózásról, a távkönyvelésről, az internetes fizetési megoldásokról és a Tudásbázis hasznosításáról a tartalomszolgáltatásban.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus