Az üzleti intelligencián túl: Átfogó megközelítés a vállalati információk kezelésében
2006. május 18.
Bill Gates levele a felhasználókhoz, 2006. május 17. : A világ legnagyobb vállalatainak képviseletében több mint száz
vezérigazgató találkozik a héten a Washington állambeli Redmondban,
hogy megvitassa az üzleti világ átalakítását ígérő technológiai
trendeket. Az alkalom az évente megrendezett Microsoft CEO
Csúcstalálkozó, amelynek 1997. óta vagyunk házigazdái.
Az első CEO Csúcs óta eltel évtizedben a technológia mélyreható változásokat hozott az üzleti világban. Tíz évvel ezelőtt az e-mail, mint az üzleti kommunikáció preferált eszköze még csak szárnyait bontogatta. Az e-kereskedelem gyerekcipőben járt, a legtöbb vállalat faxon és telefonon intézte ügyeit.
Ma valós időben kommunikálunk és dolgozunk együtt a világ különböző pontjain lévő kollégákkal, barátokkal, partnerekkel. A globális ellátási láncok révén gyorsabban jutnak el a termékek a gyárból az üzletek polcaira. Mindenkinél és mindenütt van mobiltelefon. Az e-mailekhez való mobil hozzáférés rövidesen általánossá válik.
A fejlődés munkaerőre gyakorolt hatása figyelemreméltó. A termelékenység magasabb, mint valaha. A beszerzők úgy vásárolhatnak árut a világ bármely tájáról, hogy közben nem kell felállniuk íróasztaluk mellől. Az értékesítők olyan piacokhoz is hozzáférnek, amelyek egykor elérhetetlenek voltak. Példátlan mennyiségű a vevőkről, versenytársakról és piacokról gyűjtött információ.
Időnként azonban úgy érezzük, e változások elöntik, elnyomják azokat az eszközöket, amelyeket napi munkánkhoz használunk. Mivel Önök a Microsoft cégvezetőtől kapott e‑mailjeinek regisztrált tagjai, szeretném megosztani gondolataimat e fontos kérdésről Önökkel és más üzleti döntéshozókkal, informatikai szakemberekkel.
A probléma valójában kettős. Az első gond az információs túlterheltség. Érezve a naponta, másodpercenként létrejövő adatok özönvízszerű áradatát, hogyan remélhetjük, hogy tartani tudjuk a lépést? És miközben e nehézséggel küzdünk, hogyan tudunk a legfontosabb és a legnagyobb értéket hozó feladatokra koncentrálni?
A másik probléma az, amit én információs alulterheltségnek neveznék. Elönt minket az információ, de ez nem azt jelenti, hogy eszközeink is vannak az adatok eredményes felhasználására.
A vállalatok nagy árat fizetnek az információs túlterheltségért és alulterheltségért. Becslések szerint az infómunkások akár idejük 30 százalékát is az adatok keresésével töltik, ami évente és alkalmazottanként 18 000 dollár veszteséget jelent a termelékenység tekintetében. Mindeközben, a kaliforniai Berkeley Egyetem jóslata szerint a digitálisan tárolt adataink mennyisége két éven belül közel megkétszereződik.
Mindez kritikus feladattá teszi az információs túl-és alulterheltség megoldását. Szerencsére a technológiai innovációk új generációja megnyitja az utat az olyan megoldások előtt, amelyek drámaian megkönnyítik majd a releváns információk gyors megtalálását, az információra épülő intelligens döntéshozatalt és az így létrejövő tudás azonnali megosztását az egész vállalattal vagy azon kívül is. Az információs alulterheltség és túlterheltség problémájának megoldásához több kell, mint egyre jobb keresőmotorok. A vállalati információkezelés olyan átfogó megközelítésére van szükség, amely felöleli az információ létrehozását, gyűjtését és feldolgozását, és amely segít a szervezeteknek maximalizálni az emberekbe és információkba beruházott összegek hozadékát.
Ahogy e megoldások a fősodor részévé válnak, az üzleti siker fő motorjainál drámai mértékű javulást várunk. Az a szoftver, amellyel hatékonyabban kereshetünk, használhatunk és oszthatunk meg másokkal üzleti információt, olyan eszközt ad a kezünkbe, amelynek révén erősíthetjük kapcsolatainkat ügyfeleinkkel, felgyorsíthatjuk az innovációt, javíthatjuk a működést, és rugalmasabb viszonyt építhetünk ki üzleti partnereinkkel és szállítóinkkal.