Megduplázódott a kamerás telefonok forgalma

A Gartner összesített adatai szerint tavaly 159 millió kamerás telefont értékesítettek, ez duplája az egy évvel korábbi adatoknak.
A Gartner által begyűjtött információk alátámasztják, hogy a kamerák beépítése bombaüzlet volt a készülékgyártók számára. A mobiltelefon piacra jellemző, hogy a gyártók hajlamosak maguk eldönteni, mire is van szüksége a felhasználóknak. Ez sokszor nem sikerül, jellemző példa a csekély érdeklődést kiváltó WAP, vagy számos tartalomszolgáltatás, mely a bele fektetett pénz ellenére nem igazán vált népszerűvé. A felhasználók által vonzónak ítélt megoldások azonban szinte azonnal lendületet hoznak a piacra, ilyen volt az SMS nem várt óriási sikere. A jelek szerint a kamerák beszerelése hasonló sikertörténet, mivel jelentősen segített fellendíteni az egyébként a nyugati világban lassan telítődő mobiltelefon-eladásokat. A Gartner szerint olyannyira elfogadták, sőt megkövetelik a telefonálók ezt a hardverelemet, hogy 2008-ra nemigen lesz olyan mobil, melyben nem található meg legalább egy belépőszintű kamera. Az elemzők szerint érdekes mellékhatása az ilyen készülékek terjedésének, hogy átalakulhat a naprakész helyi tudósításokban utazó hírszolgáltatások rendszere. Amennyiben megfelelő számú és minőségű ilyen telefon lesz az utcákon, szinte képtelenség lesz a stáboknak a szemtanúk mobilon befutó videóinál, képeinél gyorsabban képanyaggal ellátni tudósításaikat.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció