Gépkocsiba szerelt éjjellátó rendszer

A szeptember 15-25. között megrendezett frankfurti International Motor Show (IAA) kiállításon mutatja be a Siemens a gépkocsiban használható infravörös éjjellátó rendszerét, a NightVisiont.
Ezzel a Siemens autóelektronikai vállalata, a Siemens VDO lett az első, amely megalkotta az elektronikus gyalogosészlelő rendszer prototípusát. A súlyos közúti balesetek egynegyede, a végzeteseknek egyharmada este vagy éjjel történik. A Siemens VDO, a konszern autóelektronikai ágazata ennek ismeretében fejlesztette ki NightVisiont. A rendszer lényege, hogy egy videoképet dolgoz fel elektronikai úton, és azt vagy a szélvédőre vetített ún. head-up kijelzőn, vagy a műszerfalba integrált TFT-kijelzőn képes megjeleníteni. A NightVisionnek az autótervezők igényei szerint két változata van. A közellátó rendszernél, amely infravörös fényt "ad és vesz", két alig látható infravörös sugárzót építenek a jármű elülső lámpáiba. A legfeljebb 150 m-re lévő tárgyról jövő infravörös fényt a visszapillantó tükör mellett elhelyezett apró kamerával fogják fel. A több száz méterre "látó" másik megoldás hőkamerával működik, amelyet a hűtőrács mögé szerelnek. Ez az autó környezetéből jövő 6-12 mikron hullámhosszú hősugarakat észleli, és negatív képet generál: a hideg tárgyak sötét képpel, a melegek (élőlények) világosként jelennek meg. A képfeldolgozó rendszer az emberre jellemző hőfok különbség és alakzat alapján a gyalogosokat figyelmeztető jellel látja el a monitoron. A jelenlegi prototípustól a piac érett megoldásig még nem kevés időre van szükség. Hírek szerint a sorozatgyártás várhatóan csak 2008-ban indulhat meg.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció