Félmillió német 3G-felhasználó a Vodafone-nál
2005. július 16.
A Vodafone bejelentette, hogy mostanáig mintegy ötszázezer harmadik
generációs mobiltelefont és laptop-kártyát értékesített Németországban,
ráadásul az ilyen készülékek népszerűsége gyorsabban nő, mint a
hagyományosaké.
A 3G-felhasználók egyelőre az összes német fogyasztó alig 1,5%-át teszik ki, a készülékek és a szolgáltatások magasabb ára miatt azonban a Vodafone német leányvállalata bevételeinek 4%-áért felelősek. A brit székhelyű mobilóriás 8 milliárd euróért vásárolta meg németországi harmadik generációs mobilkoncesszióját, a szolgáltatás tavalyi beindítása óta pedig egész pontosan 411 ezer 3G mobiltelefont, valamint 117 ezer 3G laptop-adatkártyát értékesített országszerte. A Vodafone szerint a legnépszerűbb 3G szolgáltatásnak a mobil-televízió bizonyult: a vállalat 4 élő és 15 online „konzerv” adást kínál, jelenleg mintegy 100 ezer német előfizetőnek. A cég 3G hálózata 1200 német várost, összességében pedig a lakosság 60%-át fedi le, 2006. márciusig pedig szeretnék ezt az arányt 70%-ra növelni. Ami a globális terveket illeti, a Vodafone szintén jövő március végéig 10 millió 3G-előfizetővel számol; 5 millióval Európában, 5 millióval pedig Japánban. A Németországban az összesített mobilpiacon egy orrhosszal vezető T-Mobile egyelőre nem tett közzé hasonló adatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Meghosszabbított mobil internet akció a Pannonnál
- Vodafone szélessávú mobil internet a Balatonnál is
- Pannon 3G/HSDPA már a Balaton környékén is
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Importkorlátozás vetheti vissza a 3G készülékek terjedését
- T-Mobile szélessávú 3G/HSDPA hálózat már 41 városban
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- A Vodafone 579 millió dollárért vesz harmadik generációs mobilkoncessziót Egyiptomban
- Három mobillal bővült a Vodafone 3G telefonkínálata
- A Vodafone 24 új 3G mobilt dob piacra karácsony előtt