A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun
Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati
internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság
fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor
internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül.Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás, az utasbiztosítás és a casco interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.
Biztosítási termékek internetes értékesítésítésének várt növekedése a következő 12 hónap során
egyenlegértékek –100 [jelentősen csökken] +100 [jelentősen nő] skálán, 2004. 4. negyedév –
kut4
A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatát és keresési lehetőséget biztosítanak a portál látogatói számára meghatározott paraméterek alapján.
2004-ben a felmérésben részt vett és interneten értékesítő biztosítóknál a interneten kötött biztosítások több mint fele nem a saját honlapjukon, hanem biztosítási portálon keresztül került realizálásra.
Biztosítók internetes szolgáltatásai
A biztosítók szerint a biztosítási termékek online értékesítését leginkább az IT-beruházások hosszú megtérülési ideje és az online szolgáltatásokkal szembeni negatív ügyfél-attitűd hátráltatja.
A hazai internet-ellátottság mértéke a biztosítási szakemberek szerint neutrális, míg a piaci verseny, az online szolgáltatások kiváló minősége és az online szolgáltatások ismertsége jelentős mértékben elősegíti a biztosítások interneten keresztüli értékesítésének sikerességét.
A Biztosítási termékek internetes értékesítésítésének elterjedését befolyásoló tényezők
egyenlegértékek –100 [jelentősen hátráltatja] +100 [jelentősen elősegíti] skálán, 2004. 4. negyedév –
kut5
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma