Optimisták az internet hatásaival kapcsolatban a biztosítók

2/ 2 oldal
A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül.

Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás, az utasbiztosítás és a casco interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.

Biztosítási termékek internetes értékesítésítésének várt növekedése a következő 12 hónap során

egyenlegértékek –100 [jelentősen csökken] +100 [jelentősen nő] skálán, 2004. 4. negyedév –

kut4

A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatát és keresési lehetőséget biztosítanak a portál látogatói számára meghatározott paraméterek alapján.

2004-ben a felmérésben részt vett és interneten értékesítő biztosítóknál a interneten kötött biztosítások több mint fele nem a saját honlapjukon, hanem biztosítási portálon keresztül került realizálásra.

Biztosítók internetes szolgáltatásai


A biztosítók szerint a biztosítási termékek online értékesítését leginkább az IT-beruházások hosszú megtérülési ideje és az online szolgáltatásokkal szembeni negatív ügyfél-attitűd hátráltatja.
A hazai internet-ellátottság mértéke a biztosítási szakemberek szerint neutrális, míg a piaci verseny, az online szolgáltatások kiváló minősége és az online szolgáltatások ismertsége jelentős mértékben elősegíti a biztosítások interneten keresztüli értékesítésének sikerességét.

A Biztosítási termékek internetes értékesítésítésének elterjedését befolyásoló tényezők

egyenlegértékek –100 [jelentősen hátráltatja] +100 [jelentősen elősegíti] skálán, 2004. 4. negyedév –

kut5
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció